سهم سامسونگ و اپل در فصل سوم ۲۰۱۵ از بازار جهانی گوشی های هوشمند کاهش یافته است

پنج‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در سال جدید چهار گوشی هوشمند پرچمدار روانه‌ی بازار کرده، اما به نظر می‌رسد عرضه‌ی این محصولات رده بالا نیز نتوانسته به کاهش فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی کمک کند، چراکه سهم کره‌ای‌ها از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به زیر ۲۵ درصد سقوط کرده است.
تبلیغات

از ابتدای سال جاری میلادی تا به امروز سامسونگ چهار گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۶ اج، گلکسی اس ۶ اج پلاس و گلکسی نوت ۵ را در کنار گلکسی اس ۶ روانه‌ی بازار کرده، اما آمارهای منتشر شده حکایت از این دارند که سهم این کمپانی در فصل سوم ۲۰۱۵ به زیر ۲۵ درصد سقوط کرده است. براساس گزارش منتشر شده توسط TrendForce فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در مقایسه با سال گذشته با کاهش روبرو شده است.

آمارهای منتشر شده حکایت از این دارند که میزان فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در مقایسه با فصل گذشته با کاهش همراه شده و سهم این کمپانی در بازار جهانی به ۲۴.۶ درصد رسیده است. پیش از این TrendForce پیش بینی کرده بود که گلکسی اس ۶ سامسونگ بیش از ۵۰ میلیون دستگاه تا پایان سال جاری میلادی به فروش خواهد رفت، حال آنکه این موسسه پیش‌بینی خود برای فروش گلکسی اس ۶ را به ۴۰ میلیون دستگاه کاهش داده است. بدون شک عرضه‌ی زود هنگام گلکسی اس ۶ اج پلاس و گلکسی نوت ۵ باعث شده تا بسیاری از کاربران به جای خرید پرچمدار ابتدای سال سامسونگ، به سراغ فبلت‌های این کمپانی بروند. در فصل سوم ۲۰۱۵، سهم اپل نیز از بازار گوشی‌های هوشمند با کاهش همراه شده، هرچند کاپرتیونی‌ها انتظار دارند تا در فصل طلایی فروش خود که همان سه ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی است، با بهره‌گیری از آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس دوباره به روزهای خوب خود بازگردند.

از جمله‌ی کمپانی‌هایی که در سه ماهه‌ی سوم سال جاری با افزایش فروش روبرو بوده‌اند، باید به هواوی و لنوو اشاره کرد. هواوی اولین کمپانی چینی است که به رقم فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در تاریخ چین دست خواهد یافت. یقینا رسیدن به چنین رقمی با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط این کمپانی و همچنین رشد روزافزون دور از انتظار نیست. بدون شک چین یکی از بازار‌های بزرگ برای سامسونگ است؛ حال آنکه این کمپانی کره‌ای رقابت سنگینی را در این بازار برای کسب سهم بیشتر با اپل و هواوی خواهد داشت.

البته افق‌های روشنی برای سامسونگ به موجب افزایش دوباره‌ی گوشی‌های میان رده‌ی این کمپانی متصور است. باید دید که آیا سامسونگ می‌تواند با تغییر نگرش اعمال شده در طراحی گوشی‌های هوشمند میان رده و پرچمدار خود دوباره به روزهای اوجش بازگردد یا همچنان اپل و کمپانی‌های تشنه‌ی چینی عرصه را برای کره‌ای‌ها تنگ خواهند کرد؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات