DxOMark: دوربین آیفون 6 اس به خوبی دوربین‌ گوشی‌های پرچمدار اندرویدی نیست

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
پس از این که متخصصان دوربین در DxOMark دوربین گوشی‌های اکسپریا زد ۵ و نکسوس 6P را مورد بررسی قرار دادند به سراغ آیفون ۶ اس اپل هم رفتند و دوربین پشتی این گوشی هوشمند جدید اپل را به دقت بررسی کردند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید آیفون ۶ اس به دوربین جدید ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است که علاوه بر ضبط ویدیوهای با کیفیت 4K است ، قابلیت ثبت عکس‌های با کیفیت بالاتر در شرایط محتلف را دارد. با این حال  دوربین آیفون ۶ اس در بررسی‌های صورت گرفته توسط DxOMark همان امتیاز گوشی‌های سال گذشته اپل آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس یعنی ۸۲ را کسب کرده است. 

برای این که بتوانید وضعیت دوربین آیفون ۶ اس را دقیق‌تر بررسی کنید شاید بهتر باشد تا امتیازات کسب شده توسط دوربین‌های دیگر را نیز با هم مرور کنیم.  اکسپریا زد ۵ در بررسی صورت گرفته توسط DxOMark امتیاز ۸۷ را کسب کرده، گلکسی اس ۶ سامسونگ ۸۶، نکسوس 6P امتیاز ۸۴، جی ۴ ال‌جی ۸۳ و موتورولا ایکس استایل هم موفق به کسب امتیاز ۸۳ شده‌اند. 

DxOMark اعلام کرده است که دوربین پشتی آیفون ۶ اس به لطف فوکوس خودکار  سریع، اکسپوژر خیلی خوب، تراز سفیدی قابل اعتماد، رندر دقیق رنگ‌ها و ثبت جزئیات خوب در نور کم، کاربر را قادر می سازد تا عکس‌های با کیفیتی را ثبت کند. از سوی دیگر برخی نویزهای موجود در عکس‌ها در نور کم، سایه افتادن روی رنگ‌ها در فضای بسته، به زردی گراییدن عکس‌ها در فضای باز و در نهایت گاهی ایجاد سایه‌های مصنوعی از نقاط ضعف این دوربین محسوب می‌شوند.

The iPhone 6s camera as rated by DxOMark 1

اما در مورد ویدیو، DxOMark معتقد است که باز هم وجود نویز در نور کم یکی از مشکلات دوربین آیفون ۶ اس در فیلمبرداری است؛ ولی در کل دوربین آیفون ۶ اس از نظر ضبط ویدیو خوب است. از دید DxOMark در مجموع آیفون ۶ اس دوربین رضایت‌بخش و خوبی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات