دسترسی به کورتانا در ایکس باکس وان Preview‌ پیش از موعد مقرر مهیا شد

یک‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی برخی از کاربران ایکس باکس وان راه میان بری برای استفاده از دستیار صوتی مایکروسافت یعنی کورتانا بر روی نسخه ایکس باکس وان Preview پیدا کرده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر چه کورتانا تا سال آینده بطور رسمی بر روی ایکس باکس وان قابل استفاده نیست، ولی به نظر می‌رسد کاربرانی که از نسخه بتای داشبورد جدید ایکس باکس وان  استفاده می‌کنند زودتر به این ویژگی دسترسی پیدا کرده‌اند. 

کورتانا هنوز بطور رسمی روی ایکس باکس وان عرضه نشده، ولی برخی از افرادی که ایکس باکس وان دارند متوجه شده‌اند که اگر به پنل تنظیمات بروند و در قسمت بالا  چند بار دکمه A‌ را فشار دهند، کورتانا فعال می‌شود.

این امر باعث می‌شود تا کورتانا بلافاصله در نمای کناری بازی یا نرم افزار ظاهر شود. از آنجایی که در حال حاضر ایکس باکس وان Preview به ویندوز ۱۰ مجهز است، تجربه‌ی کار با کورتانا مشابه ویندوز است. کورتانا به بالای نمایشگر سمت چپ می‌رود و به شما اجازه می‌هد تا با گفتن Hey Cortana دستورات صوتی خود را مطرح کنید. 

مایکروسافت  درصدد است تا قابلیت‌هایی نظیر دعوت دوستان به مهمانی را با استفاده از کورتانا پشتیبانی کند؛ ولی در حال حاضر کورتانا از همان قابلیت‌های پایه‌ای سابق پشتیبانی می‌کند. از آنجا که نسخه کورتانای مورد استفاده در ایکس باکس وان مشابه ویندوز ۱۰ است، شما با کمک کورتانا به قرارهای ثبت شده‌ی خود در تقویم، اخبار، اطلاعات سهام و موارد این چنینی دسترسی دارید. 

انتظار می‌رود مایکروسافت دسترسی به کورتانا در ایکس باکس وان Preview‌ را تا پایان سال میلادی جاری مهیا سازد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات