عدم پشتیبانی از برنامه Flash Player در اندروید 4.1 آبنبات پاستیلی

یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
آغازی بر پایان حضور فلش پلیر در اندروید، این تمام ماجرا است! چند روزی است که همه اخبار و حواشی پیرامون کنفرانس I/O گوگل و اندروید آبنبات پاستیلی می‌چرخد. همه اندرویدبازها از سخن‌ورزی پیرامون این سیستم عامل محبوب گوشی‌های هوشمند، خوشنود و راضی هستند؛ اما آخرین یافته‌ها حاکی از آن است که اندروید 4.1 هیچ سنخیتی با فلش پلیر ندارد!
تبلیغات

اگر خاطرتان باشد در نوامبر گذشته؛ شرکت ادوبی از طرح‌های ویژه‌ی برنامه Adobe Air برای توجه و تمرکز بیشتر بر پکیج‌های نرم‌افزاری موبایل و رایانه های شخصی پرده برداری کرد. بخشی از این تغییر رویه شامل توقف توسعه و پشتیبانی فلش پلیر برای مرورگرهای مبتنی بر گوشی‌های هوشمند بود. حال، به نظر می‌رسد که کم‌کم دوره حیات پلاگین‌های فلش برای سیستم‌عامل اندروید به سر رسیده‌است.

روز گذشته شرکت ادوبی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد از این پس برنامه فلش پلیر مجوز لازم برای استفاده در اندروید 4.1 را نخواهد داشت و به این دسته از کاربران توصیه کرد تا برنامه فلش پلیر را از روی گجت‌های اندروید 4.1 خود پاک کنند. این کمپانی علاوه بر اینها از پانزدهم ماه اوت در Google Play Store از تنظیماتی استفاده خواهد کرد تا دسترسی به بروزرسانی‌های برنامه فلش پلیر را محدود به گجت‌هایی کند که این برنامه را به صورت از پیش نصب شده دارند.

شرکت ادوبی در این مورد اعلام کرده است: «ابزارهایی که برنامه فلش پلیر را به صورت از پیش نصب شده ندارند، عموماً با این برنامه سازگاری نداشته و پس از پانزدهم ماه اوت، دیگر قادر به نصب آن از Google Play Store نخواهند بود.»

اگر نسخه اندروید شما آبنبات پاستیلی نیست و از ساندویچ بستنی و یا نسخه های پایین‌تر اندروید بهره می‌برید، شاید این پرسش به ذهن‌تان خطور که این موضوع به چه معنی است و چه تاثیری بر گجت شما خواهد داشت. شرکت ادوبی به این دسته از کاربران توصیه کرده برای اطمینان از اینکه ابزارشان این برنامه را پشتیبانی می‌کند آن است که تنها از ابزارهای تایید شده استفاده کنند و اطمینان حاصل کنند که برنامه فلش پلیر از قبل بر روی سیستم آنها نصب شده یا اینکه پیش از تاریخ مقرر نسبت به نصب آن اقدام کنند.

نظر شما پیرامون عدم پشتیبانی فلش در اندروید 4.1 چیست؟ آیا به پایان عمر فناوری فلش نزدیک شده‌ایم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات