تماشا کنید: کنفرانس معرفی سرفیس بوک، سرفیس پرو 4 و لومیاهای جدید مایکروسافت در ۹ دقیقه

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
ردموندی‌ها در جریان کنفرانس اخیر خود از سرفیس بوک، سرفیس پرو ۴، لومیا ۹۵۰، لومیا ۹۵۰ ایکس ال در کنار داک این گوشی‌ها و لومیا ۵۵۰ رونمایی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت بار دیگر نشان داد که هنوز حرف‌هایی برای گفتن دارد. این کمپانی شب گذشته بهترین کنفرانس تاریخ خود را برگزار کرد. معرفی نسل جدیدی از محصولات این کمپانی در کنار طیفی از محصولات جدید با ایده‌های خلاقانه باعث شده تا بسیاری به مایکروسافت تحت رهبری نادلا امیدوار شوند. بیراه نیست اگر بگوییم که مایکروسافت شب گذشته بسیاری را شگفت زده کرد. این کمپانی محصولاتی را ارائه داد که حتی رقبایی نظیر اپل را نیز تهدید می‌کند.

مایکروسافت دیشب سرفیس پرو ۴ را معرفی کرد که به تنهایی رقیبی برای آیپد پرو و مک بوک ایر اپل به شمار می‌رود. برای مثال این تبلت هیبریدی ۵۰ درصد سریع‌تر از مک بوک ایر است. اما این تمام ماجرا نیست، چراکه مایکروسافت اولین لپ‌تاپ خود را با نام سرفیس بوک رونمایی کرد تا با مک بوک پرو اپل رقابت کند.

مایکروسافت با عرضه‌ی سرفیس بوک دل بسیاری از کاربران لپ‌تاپ را به دست خواهد آورد، چراکه تاکنون همتای این محصول روانه‌ی بازار نشده است. قدرتی دو برابر مک بوک پروی اپل در کنار ۱۲ ساعت عمر باتری، سرفیس بوک را تبدیل به یک لپ‌تاپ رویایی کرده، حال آنکه سایر قابلیت‌های آن نظیر امکان جدا کردن صفحه‌ی نمایش و چرخش ۳۶۰ درجه، عرصه را بیش از پیش برای رقبا تنگ می‌کند.

یکی دیگر از محصولات خلاقانه‌ی مایکروسافت، داک مخصوص گوشی‌های هوشمند لومیا است. با استفاده از این داک می‌توان گوشی‌هوشمند لومیا را به عنوان یک مینی پی‌سی استفاده کرد، چراکه با وجود ویندوز ۱۰، کیبرد، ماوس و مانیتوری که همه قادرند از طریق این داک به لومیا وصل شوند، یک مینی پی‌سی ویندوزی در اختیار کاربر است که حداقل می‌تواند ابتدایی‌ترین کارهای خود را انجام دهد.

نظر شما در مورد کنفرانس شب گذشته‌ی مایکروسافت چیست؟ آیا این کمپانی در مسیر درستی گام برداشته و می‌توان به فروغ دوباره‌ی ردموندی‌ها امیدوار بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات