گوگل احتمالا به زودی اپلیکیشن‌های خود را برای ویندوز 10 ارائه می‌کند

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
دو روز پیش از شروع کنفرانس مایکروسافت برای رونمایی از محصولات جدید مبتنی بر ویندوز ۱۰، شایعه شده که گوگل نیز در این رویداد شرکت خواهد کرد و محصولات گوگلی مبتنی بر ویندوز ۱۰ را رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت و گوگل دو غول دنیای فناوری هستند که از مدت‌ها قبل در زمینه‌های مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند و بعضا مشکلاتی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند. در همین راستا گوگل تقریبا هیچ کدام از سرویس های خود را برای گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون ارائه نکرده و دلیل این موضوع را تعداد کم مخاطبین این پلتفرم عنوان کرد.

اما مایکروسافت و گوگل اخیرا بر سر مجموعه‌ای از پتنت‌ها به توافق رسیدند و شاید این دو کمپانی توانسته‌ باشند فضای مشترکی را برای همکاری پیدا کنند. مهم‌ترین اپلیکیشن‌هایی که انتظار می‌رود گوگل برای پلتفرم ویندوز ۱۰ ارائه کند، یوتیوب و جیمیل خواهد بود.

مایکروسافت نیز در دوران مدیریت بالمر، اپلیکیشن‌های خود را تنها برای پلتفرم‌های تحت کنترل خود ارائه می‌کرد اما حالا تقریبا تمام سرویس‌های ارزشمند مایکروسافت برای کاربران دیگر پلتفرم‌ها از جمله اندروید نیز ارائه می‌شوند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا سرویس‌های ارزشمند گوگل مانند، نقشه، یوتیوب، جیمیل، فوتوز و غیره برای سیستم‌عامل ویندوز ارائه خواهند شد یا خیر.

منبع Winbeta

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات