ایسر: تلاش مایکروسافت برای غلبه بر اپل، به شکست منتهی خواهد شد

سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
در حالی، هفته گذشته مایکروسافت نخستین تبلت خود را معرفی کرد که نه تنها افکار عمومی بلکه شرکای کاری و تجاری‌اش نیز از این موضوع کمترین اطلاعی نداشتند. حال ایسر، یکی از شرکای کاری و تولیدکننده سخت‌افزارهای ویندوزی نسبت به معرفی و عرضه تبلت سرفیس مایکروسافت نظر مساعدی نداشته و اعلام نموده که مایکروسافت در این بازار شکست خواهد خورد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد نه تنها رقبا بلکه دوستان مایکروسافت نیز از خبر ساخت تبلت‌های سرفیس خوشحال نشده‌اند! اولیور آهرن، معاون ارشد و مدیر اجرایی بخش خاورمیانه، افریقا و اروپای شرکت ایسر به خبرنگار بنگاه خبرپراکنی رویترز اعلام کرد که استراتژی مایکروسافت برای مقابله با اپل و عرضه تبلت سرفیس، به شکست خواهد انجامید.

مایکروسافت هفته گذشته در مراسم ویژه‌ای که شباهت زیادی به برنامه‌های اپل داشت، از نخستین تبلت ویندوزی ساخت خود پرده‌برداری کرد. در حالی که انتشار این خبر بحث و نظرات متعددی را در این حوزه به پا کرده است، هنوز کارشناسان پرسش‌های متعددی پیرامون قیمت، عمر باتری و نحوه‌ی اتصال این گجت را در ذهن دارند.

مقاله‌های مرتبط:

    مدیر ارشد شرکت ایسر معتقد است: «به نظرم رویکردی که مایکروسافت در پیش گرفته به هیچ وجه موفقیت‌آمیز نخواهد بود، چرا که به قول معروف با یک گل بهار نمی‌شود و آنها نیز با تولید تنها یکی دو تبلت نمی توانند خود را در بین کلوپ تولیدکنندگان سخت‌افزار جا کنند!»

    او در ادامه گفت: «مایکروسافت هم‌اکنون با تعداد زیادی از تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی در اقصی نقاط جهان همکاری می‌کند، در حالی که اپل به تنهایی برنامه‌های خویش را به پیش می‌برد؛ به همین خاطر مایکروسافت نمی‌تواند الگوی اپل را در پیش گرفته و به سرانجام برساند. از سوی دیگر مایکروسافت تنها یک بخش از کامپیوتر را تولید می‌کند، بخش بسیار مهمی از کامپیوتر، اما فقط یک بخش از کامپیوتر!»

    وی همچنین در ادامه افزود: «مایکروسافت در عوض آنکه انرژی و پتانسیل خود را برای توسعه هر چه بیشتر ویندوز 8 صرف کند، به بیراهه رفته و کارزاری جدید را با اپل آغاز کرده است. موضوعی که می‌تواند بر متضرر شدن شرکا و کاربران نهایی‌اش منتج شود.»

    از سوی دیگر موسس شرکت ایسر نیز نظر مساعدی نسبت به این موضوع ندارد. وی پیشتر ابراز داشته بود، رویکردی که مایکروسافت در پیش گرفته موجب می‌شود تا تولیدکنندگان سخت‌افزار که سیستم‌های خود را به ویندوز 8 مجهز کرده‌اند، نتوانند حضور موفقی در بازار پررقابت امروزی داشته باشند.

    وی در ادامه گفته بود که به تحلیل استراتژی فعلی مایکروسافت پرداخته و هیچ دلیلی را برای این اقدام آنها و حضور در بازار سخت‌افزار نیافته است. چرا که برای یاران استیو بالمر، سودآوری فروش حق امتیاز ویندوز به مراتب بیشتر از فروش سخت‌افزار است.

    از طرف دیگر، سخنگوی شرکت دل نیز با بی‌میلی از مایکروسافت پشتیبانی کرده و اذعان داشته که: «ما همچنان به مایکروسافت و ویندوز 8 متعهد باقی خواهیم ماند و می‌کوشیم تا تبلت‌های خود را به زودی عرضه نماییم.»

    جای تعجب نیست شرکای اصلی مایکروسافت، که هیچ اطلاعی از وجود چنین تبلتی نداشته‌اند، احساس نارضایتی کنند؛ هم‌اکنون آنها شریک سابق خود را رقیبی جدی می‌دانند که با توجه به سرمایه بالای مادی و انسانی‌اش می‌تواند آنها را از گردونه خارج کند، به همین خاطر در لاک دفاعی فرورفته‌اند. در همین راستا، جان داوسن، یکی از تحلیلگران برجسته موسسه اووم (Ovum) معتقد است «که حرکت مایکروسافت موجب دلزدگی شرکای سخت‌افزاری می‌شود، به نحوی که آنها مایکروسافت را به چشم رقیب خواهند دید».

    از سویی دیگر، مایکروسافت می‌کوشد تا با تمام توان و الگو برداری از رویکرد اپل در عرضه محصولات، ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای تولیدی خویش را در قالب کالایی مستقل با استانداردهای خود، روانه بازار نماید. بدین ترتیب شاهد افزایش رقابت در بین تولیدکنندگان تبلت و اولترابوک‌های ویندوز 8 و RT با iOS اپل و آندروید گوگل خواهیم بود.

    در پایان مدیر ارشد ایسر ابراز امیدواری می‌کند، حتی اگر پروژه سرفیس مایکروسافت با توفیق همراه نباشد، بهتر است امیدوار باشیم که کاربران و خریداران نهایی محصولات، از چنین رقابت‌هایی آسیب نبینند!

    نظر شما چیست؟ آیا مایکروسافت در عرضه تبلت‌های ویندوزی موفق خواهد بود؟ اگر قصد خرید تبلت را داشته باشید، کدام محصولات شما را جذب خود می‌کند؟ و سوال آخر اینکه، مایکروسافت می‌تواند الگوی اپل را با موفقیت به سرانجامی نیک فرجام برساند؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات