مایکروسافت هدست واقعیت مجازی VR Kit را برای رقابت با کاردبورد گوگل معرفی می کند

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
مطالعه 1 دقیقه
سال گذشته گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از هدست واقعیت مجازی کاردبورد که ساختاری بسیار ساده داشت، رونمایی کرد. حال به نظر می‌رسد مایکروسافت نیز چنین هدستی را با عنوان VR Kit را روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

گوگل سال گذشته هدست واقعیت مجازی کاردبورد را معرفی کرد. این محصول با قیمت ۲۰ دلار در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند با سرهم کردن این هدست مقوایی و قراردادن گوشی درون آن از تجربه‌ی مواقعیت مجازی استفاده کنند. حال به نظر می‌رسد مایکروسافت نیز چنین محصولی را در دست دارد. نام این محصول VR Kit است. خریداران VR Kit قادرند تا با استفاده از گوشی‌های هوشمند لومیا و قراردادن آن درون وی آر کیت، از تجربه‌ی واقعیت مجازی بهره ببرند.

مایکروسافت اپلیکیشن‌های مرتبط با واقعیت مجازی را برای استفاده روی گوشی‌های لومیا به همراه وی آر کیت در جریان کنفرانس هکاتون (Hackathon) که ۲۵ مهرماه در روسیه برگزار می‌شود، معرفی خواهد کرد. مایکروسافت هدست واقعیت مجازی دیگری را نیز با عنوان هولولنز در دست دارد که قابلیت‌های آن بسیار گسترده‌تر و پیشرفته‌تر از محصول کنونی است. مایکروسافت این هدست را در جریان کنفرانس ویندوز ۱۰ خود رونمایی کرد و انتظار می‌رود با عرضه‌ی آن تحولی در دنیای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ایجاد شود.

حال باید دید ردموندی‌ها چه اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌هایی را به همراه وی‌آر کیت برای استفاده در گوشی‌های لومیا ارائه خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات