سرویس استریم محتوای دیزنی ۲۵ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس استریم محتوای دیزنی در آینده به ارزشی بیش از ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
تبلیغات

سرویس استریم محتوای دیزنی تا ۱۰ سال آینده، ۳۰ میلیون مشترک خواهد داشت که ارزش آن را به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رساند. شرکت دیزنی در نظر دارد سهم زیادی از بازار جهانی یک میلیاردی تلویزیون‌های پولی به دست آورد. این شرکت چنین هدفی را با توجه به فیلم‌های جدید، مجموعه‌های بزرگ و سهم خود از رشد مشترک نتفلیکس تعیین کرده است. شرکت تحلیل‌گر مورگان استنلی، پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۱۸، ۱۰ تا ۱۲ درصد از سهم رشد مشترک نتفلیکس به شرکت دیزنی تعلق بگیرد. در ماه آگوست، دیزنی اعلام کرد که قرارداد خود با نتفلیکس را تا سال ۲۰۱۹ به پایان می‌برد تا سرویس استریم محتوای خود را راه‌اندازی کند.

در چنین حالتی، دیزنی ۳۰ میلیون مشترک به دست خواهد آورد که درآمدی ۵ میلیارد دلاری به همراه خواهد داشت. تقریبا ۱.۵ میلیارد دلار هم از EBITDA، درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک به دست خواهد آمد. در این حالت می‌توان ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام داد.

بنجامین سوینبرن، تحلیل‌گر اقتصادی در شرکت مورگان استنلی می‌گوید:

برند دیزنی و میزان و کیفیت محتوای آن، به این شرکت فرصتی بی‌نظیر در میان سایر پخش‌کننده‌های محتوا می‌دهد تا مشتریانی جهانی در مدل عرضه مستقیم محتوا به مصرف‌کننده داشته باشند.

سوینبرن معتقد است که مزیت رقابتی دیزنی در کسب‌و‌کار استریم مستقیم محتوا به مصرف‌کننده، برندهای شناخته‌شده دیزنی، مخصوصا پیکسار، مارول و استار وارز و سابقه‌ی آن در ارائه‌ی محتوای باکیفیت است. اما او در ادامه می‌گوید دیدگاه بازار به دیزنی به گونه‌ای است که این شرکت در مقایسه با رقیبانش، شایستگی مرکزی ندارد و تعامل دیزنی با فناوری، پشتیبانی از مشتریان و بازاریابی باید به بوته‌ی آزمایش گذاشته شود. سرمایه‌گذاران از تصمیم دیزنی مبنی بر خروج از قرارداد با نتفلیکس تا سال ۲۰۱۹ نگران هستند و معتقدند که این تصمیم به پتانسیل شرکت دیزنی در بهره‌برداری از مشترکان نتفلیکس ضربه می‌زند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات