ال‌جی رقیب Siri اپل و S Voice سامسونگ را با نام Quick Voice معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
پس از موفقیت دستیار صوتی اپل و مجاب کردن مشتریان به خرید تلفن iPhone 4s و پس از آن تلاش سامسونگ برای معرفی سرویس مشابه با نام S Voice، حالا ال‌جی نیز وارد رقابت با Siri و دستیارهای صوتی شده‌ است. دستیارهای صوتی، دستورات را از طریق صدای کاربر دریافت نموده و به انجام آنها می‌پردازند در این میان اپل با سرویس Siri خود فاصله بسیار زیادی با رقبای خود دارد اما شرکت‌های تولیدکننده تلفن هوشمند یکی پس از دیگری سرویس‌های مشابه آن را معرفی می‌کنند.
تبلیغات

سامسونگ با معرفی سرویس S Voice خود که برروی تلفن Galaxy S III این شرکت کار می‌کند وارد رقابت با Siri اپل شد اما از نظر کارایی و سطح دانش S Voice تازه در ابتدای راه است و اصلا قابل مقایسه با Siri اپل نیست. از طرفی اپل روز بروز به دانش Siri می‌افزاید و فاصله خود با رقبا را حفظ می‌کند. در همین راستا اپل در کنفرانس معرفی iOS 6 اعلام کرد که Siri در حال آموختن علوم مختلف است و حالا می‌تواند به سوالات کاربران در زمینه ورزش و ورزشکاران و فیلم و سینما و بازیگران و کارگردانان پاسخ دهد.

مایکروسافت نیز شب گذشته در کنفرانس معرفی قابلیت‌های تازه ویندوز فون ۸ از سرویس Speech خود با نام Audible که قادر به دریافت و انجام برخی از دستورات صوتی است، پرده‌برداری کرد. این سرویس نیز بسیار محدود عمل کرده و در واقع در ابتدای راه است.

حال ال‌جی نیز که چندی پیش اعلام کرده بود، تولید و کار برروی تبلت‌ها را متوقف کرده و در عوض تمرکز اصلی خود را برروی تلفن‌های هوشمند معطوف کرده است، قصد دارد تا سرویس جدید خود را با نام Quick Voice در همین ماه و البته با امکانات محدود عرضه کند. Quick Voice قادر به دسترسی به ۱۱ نرم‌افزار شامل ایمیل، تقویم، تماس‌ها، آب و هوا و اطلاعات مربوط به سهام خواهد بود.

Quick Voice قرار است در بروز رسانی ماه آینده Optimus Vu عرضه شود و هنوز مشخص نیست که دیگر تلفن‌های این شرکت نیز قادر به دسترسی به این سرویس خواهند بود یا خیر.

همانطور که می‌دانید خود گوگل نیز که در حال کار برروی سرویس رقیب Siri برای ابزارهای اندرویدی است، حال مسائله اصلی این است که چرا هر کدام از تولیدکنندگان ابزارهای اندرویدی در حال تولید و توسعه سرویس‌های اختصاصی صوتی خود هستند و همگی برروی یک سرویس جامع و کامل که قادر به رقابت با Siri باشد، تمرکز نمی‌کنند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات