حملات سایبری کاربران چینی در آستانه سفر رییس‌جمهور این کشور به امریکا کاهش یافت

سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
چین یکی از کشورهایی است که کاربرانش بالاترین میزان حملات سایبری به سایر کشورها را دارند. به تازگی و در آستانه سفر رییس‌جمهور این کشور به امریکا، میزان حملات کاربران چینی به امریکا کاهش یافته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هک پدیده‌ای است که اگر به صورت فردی انجام شود، می‌تواند خطراتی را برای کاربران و حتی سازمان‌ها به دنبال داشته باشد. حال تصور این که هک به صورت سازمان یافته و با پشتیبانی شرکت‌ها یا دولت‌ها صورت پذیرد بسیار ترسناک به نظر می‌رسد. 

طی سال‌های اخیر، تلاش‌های بسیاری برای هک توسط کاربران چینی صورت گرفته؛ به طوری که هک تقریبا به امری عادی از سوی کاربران چینی تبدیل شده است. ولی کارشناسان معتقدند که نرخ هجوم به سیستم‌های رایانه‌ای طی چند ماه اخیر در آمریکا کاهش داشته است.  البته این امر به این مفهوم نیست که هک بطور مطلق کاهش داشته است؛ بلکه تام کلرمن از شرکت Trend Micro‌ معتقد است که میزان هک طی ماه‌های اخیر تقریبا  ثابت مانده و رشد نداشته است. 

اما دلیل چنین امری چه می تواند باشد؟ هنوز به طور دقیق مشخص نیست؛ ولی کارشناسان معتقدند که سفر پیش روی رییس جمهور چین به آمریکا یکی از دلایل اصلی کاهش میزان هک از سوی کاربران چینی است. هرچند ممکن است که همزمانی این سفر و کاهش میزان هک‌های مدیریت شده از سوی کاربران چینی کاملا امری تصادفی باشد، ولی چندان هم جای تعجب نیست که چین بخواهد میزان هک‌ها پیش از سفر رییس جمهور این کشور به آمریکا کاهش یابد؛ بخصوص که بحث امنیت دیجیتال یکی از زمینه‌های مورد بحث چین و امریکا در این سفر خواهد بود. 

البته حتی اگر دولت چین هم بخواهد میزان هک‌ها را کاهش دهد باز هم به نظر نمی‌رسد که این امر به طور کامل منتفی شود؛ چرا که هنوز هم هک‌های سازمان‌یافته‌ی دیگری در چین وجود دارد که دور از چشم دولت این کشور مشغول انجام هدف‌های خرابکارانه‌ی خود هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات