نمایشگر رتینای مک‌بوک پرو 2012، ساخت ال‌جی است، شارپ هیچ کاره است

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
سایت iFixIt، دل و روده یک مک بوک پروی 2012 را بیرون کشید تا عطش کنجکاوی کاربرانی که قصد داشتند بدانند قطعات داخلی این مک بوک از چه شرکتهایی تامین شده را فرو نشاند. در این میان یک پرسش اساسی در مورد نمایشگر مک بوک پروی 2012، ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده بود. "نمایشگر رتینای این لپ تاپ ساخت چه شرکتی است"؟ iFixIt به این پرسش پاسخ داده تا فکر خود را بیش از این در مورد نمایشگر مک بوک 2012 مشغول نکنید.
تبلیغات

یکی از کارشناسان نمایشگر‌ها به نام دکتر ریموند، پیش‌بینی کرده بود که اپل کمپانی شارپ را به عنوان تولیدکننده نمایشگر مک بوک جدید خود، انتخاب می‌کند، چراکه نمایشگر رتینای شارپ، انرژی کمتری مصرف کرده و در نتیجه طول عمر باتری لپ‌تاپ بالا خواهد رفت.

اما اپل با به کارگیری پردازنده Ivy Bridge اینتل و حافظه SSD توانست عمر باتری مک‌بوک پرو را افزایش دهد تا نیازی به استفاده از نمایشگر کم‌مصرف شارپ نداشته باشد و به این ترتیب از نمایشگر رتینای الجی در Mac Book Pro 2012 خود بهره جست.

retina-display-3

البته باید بدانید که اپل از تولیدکننده‌های مختلفی برای قطعات مک‌بوک خود استفاده می‌کند و به همین دلیل ممکن است نمایشگر مک‌بوک پرو‌های دیگر متعلق به تولیدکننده دیگری باشند.

ممکن است اپل از نمایشگر شارپ برای تولید محصولات بعدی خود مثل تلویزیون‌ iTV (که محصولی در حد شایعه است) بهره ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات