ال‌جی پس از معرفی تبلت Surface مایکروسافت، توسعه و تولید تبلت خود را متوقف کرد

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
به‌دنبال معرفی Surface، تبلت اختصاصی مایکروسافت،‌ شرکت کره‌ای ال‌جی اعلام کرد که توسعه و کار برروی تبلت‌ جدید خود را متوقف می‌کند و در عوض تمرکز بیشتری برروی تولید تلفن‌های هوشمند خواهد داشت.
تبلیغات

سخن‌گوی ال‌جی الکترونیکس، Ken Hong طی یک ایمیل به بولوم‌برگ گفت: ما تصمیم گرفتیم تولید و توسعه تبلت جدید خود را متوقف کنیم تا برروی تلفن‌هوشمند تمرکز بیشتری داشته باشیم.

چندی پیش ال‌جی تبلت Optimus Pad را از طریق شبکه مخابراتی T-Mobile در امریکا توزیع کرده‌ بود. این تبلت دو‌هسته‌ای که مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۳  می‌باشد با نام G-Slate نیز شناخته می‌شود. Optimus Pad در ابتدا با قیمت پایه حدود ۵۲۹ دلار وارد بازار شد، اما کمی بعد قیمت آن به ۳۹۹ دلار کاهش یافت تا شاید بتواند با آیپد ۴۹۹ دلاری رقابت کند.

در کل ال‌جی تا به امروز موفقیت چندانی در بازار تبلت‌ها نداشته و هیچ‌وقت نتوانسته با دیگر تولیدکنندگان مطرح تبلت‌های اندرویدی مانند سامسونگ رقابت کند. البته سامسونگ و دیگر شرکت‌های تولید کننده تبلت‌های اندرویدی نیز خیلی موفق نبوده‌اند و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد بازار تبلت‌ها تحت کنترل آیپد‌های اپل است.

اما تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی می‌کنند که با ورود تبلت سرفیس مایکروسافت، معادلات بازار بهم خواهد خورد.

شما چطور فکر می‌کنید؟ آیا سرفیس می‌تواند وارد رقابت جدی با آیپد شود؟ آیپدی که به گفته اپل، ۲۲۵ هزار عنوان نرم‌افزار اختصاصی برای آن وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات