اپل بدون هماهنگی با خودروسازان، خبر تجهیز خودروها به دکمه سیری را منتشر کرد

یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
ظاهرا بعضی از خودروسازها قرار است دکمه‌ی سیری را در خودرو خود تعبیه کنند و حالا ظاهرا اپل بدون اجازه از آن‌ها، خبر را پخش کرده است.
تبلیغات

هفته گذشته، اپل در کنفرانس WWDC اعلام کرد که 9 تولیدکننده ماشین قرار است دکمه سیری را روی فرمان ماشین خود قرار دهند تا راننده ماشین با فشردن این دکمه بتواند دستوارت صوتی خود را به گوشی ارسال کند. به این ترتیب، راننده خودرو می‌تواند بدون برداشتن دست از روی فرمان ماشین، با آیفون خود کار‌های مختلفی انجام دهد. اما جالب است بدانید اپل فراموش کرده به تعدادی از این تولیدکنندگان اعلام کند این دکمه را روی گوشی خود نصب کنند. در ادامه اطلاعات بیشتری از این اشتباه فاحش اپل ارائه خواهیم کرد.

اپل در کنفرانس WWDC اعلام کرده بود که قرار است 9 تولیدکننده ماشین یک دکمه Siri روی فرمان ماشین خود قرار دهند تا هرگاه راننده قصد داشت از آیفون خود استفاده کند بتواند بدون برداشتن دست از روی فرمان، دستیار صوتی معروف آن یعنی سیری را فعال کرده و دستورات خود را به گوشی ارسال کند.

پس از این کنفرانس وب‌سایت FastCompany با این 9 تولیدکننده ماشین تماس گرفت و پاسخ جالبی از آنها دریافت کرد. Audi که یکی از این کمپانی‌ها بود اعلام کرد که مطمئن نیست تا یک سال آینده بتواند این نقشه را پیاده کند. اما بدتر از آن این بود که 2  تولیدکننده یعنی Cherysler و Toyota نیز اعلام کردند اصلا برنامه‌ای برای قرار دادن چنین دکمه‌ای روی فرمان ماشین خود ندارند.

به نظر نمی‌رسد این پیشنهاد از طرف تولیدکنندگان ماشین مردود شود. چراکه می‌تواند از تصادفات احتمالی جلوگیری کند.

به روزرسانی

طبق گزارشات AutoBlog، اپل با تولیدکنندگان خودرو مذاکرات لازم را انجام داده بوده اما به دلیل عدم هماهنگی روابط عمومی شرکت‌ها چنین اشتباهی در اطلاع رسانی رخ داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات