کوالکام فناوری Quick Charge 3.0 را با ۴ برابر سرعت شارژ سریعتر رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به افزایش استفاده کاربران از گجت های همراه، طول عمر باتری و زمان شارژ شدن آن، اهمیت بسیاری پیدا کرده است. حال کوالکام از Quick Charge 3.0 با چهار برابر سرعت شارژ شدن سریع‌تر رونمایی کرده است.
تبلیغات

 قابلیت Quick Charge 2.0 که به همراه پردازنده‌های امسال و سال گذشته‌ی کوالکام معرفی شد در کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ دستگاه را از صفر به ۶۰ رصد می‌رساند. حال کوالکام پا را فراتر گذاشته و با معرفی Quick Charge 3.0 این زمان را باز هم کاهش داده است. در نسل سوم قابلیت شارژ سریع، قرار است در ۳۵ دقیقه شارژ دستگاه از صفر به ۸۰ درصد برسد.

نسل اول کویک شارژ ۴۰ درصد سریع‌تر از گوشی‌های عادی بدون این فناوری، باتری گجت‌های همراه را شارژ می‌کرد، در نسل دوم این مقدار به ۷۵ درصد رسید و حالا در نسل سوم کویک شارژ، زمان شارژ دستگاه نسبت به نسل اول نصف و نسل به نسل دوم ۳۸ درصد بهبود یافته است.

قرار است نسل جدید پردازنده‌های کوالکام به فناوری شارژ سریع ۳.۰ مجهز شوند.

در اولین نسل از کویک شارژ از فناوری INOV یا ارتباط هوشمند برای ولتاژ بهینه استفاده شده بود که فرایند شارژ دهی را سریع‌تر می‌کرد. الگوریتم نسل جدید کویک شارژ به شکلی است که بصورت هوشمند میزان ولتاژ مورد نیاز باتری تشخیص داده شده و همان میزان را در اختیار دستگاه قرار می‌دهد. کویک شارژ ۲.۰ اجازه‌ی انتقال ولتاژ ۵، ۹، ۱۰ و ۲۰ ولت را می‌داد. اما در کویک شارژ ۳.۰ دستگاه می‌تواند در بازه‌ی بین ۳.۶ ولت تا ۲۰ ولت، ولتاژ مورد نظر خود را در انتخاب کند.

پردازنده‌های Snapdragon 820، Snapdragon 620 و Snapdragon 430 از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات