اپل تی‌وی علاوه بر ریموت لمسی خود از سایر کنترلر‌ها نیز پشتیبانی می‌کند

پنج‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۹
مطالعه 1 دقیقه
اپل از نسل چهار اپل تی‌وی با تمرکز بر جذب گیمر‌ها، رونمایی کرد. این دستگاه به واسطه‌ی پردازشگر قدرتمند، اِستور غنی از بازی‌های متفاوت و کنترلر حرکتی خود قطعا برای کنسول‌های خانگی تهدیدی به حساب خواهد آمد. اما پشتیبانی اپل تی‌وی از سایر کنترلر‌های بازی می‌تواند به وضوح هدف اپل را از ارائه‌ی نسل جدید اپل تی‌وی، یعنی تسخیر سیستم‌های سرگرمی منازل، مشخص کند.
تبلیغات

 برخلاف تعداد زیادی از کنسول‌های بازی اندرویدی که به بازار آمدند و بعد از مدتی محو شدند، اپل تی‌وی با پشتیبانی قدرتمند اپل به قصد تسخیر منازل کاربران ارا‌ئه شده است. اپل در کنفرانس خود از اپل تی‌وی با قابلیت‌های کاربردی و اپلیکیشن‌های متنوع رونمایی کرد؛ اما یکی از نکات بسیار کلیدی در موفقیت کنسول‌‌های بازی کنترلر آن‌ها است که در تصمیم کاربران برای استفاده از آن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

ریموت کنترل لمسی اپل‌ تی‌وی از کنترل حرکتی نیز پشتیبانی می‌کند تا علاوه بر ظاهر آن، وجوه شباهت‌های بیشتری بین آن و کنترلر‌های نینتندو بیابیم. اما برای آن دسته از کاربران که علاقه‌ای به استفاده از این نوع کنترلر‌ها ندارند، باید این نوید را داد که می‌توانند با توجه به پشتیبانی اپل تی‌وی از کنترلر‌های mfi،  نسبت به تهیه‌ی نمونه مورد علاقه‌ی خود اقدام کنند. هم‌چنین کاربران می‌توانند از آیفون، آیپد و آیپاد نیز به عنوان کنترلر استفاده کنند. این طیف وسیع از گزینه‌های پیش روی کاربران، قطعا سلایق مختلف را پوشش خواهد داد و از این نظر اپل تی‌وی جایی برای بحث باقی نخواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات