اپل از نسل چهارم اپل تی‌وی رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
اپل در کنفرانس خود در کنار معرفی نسل جدید آیفون‌ها و آیپد، نسل جدید اپل تی‌وی را نیز معرفی کرد. این دستگاه در نسل جدید خود با تمرکز بر جلب نظر گیمر‌ها توسعه یافته است و از امکانات جدید زیادی بهره می برد. برای آگاهی از جزئیات اپل تی‌وی با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 اپل زمان زیادی صرف توسعه‌ی نسل چهارم اپل تی‌وی کرده است. رابط کاربری این دستگاه تفاوت زیادی با نمونه‌ی قبلی نکرده و فقط رنگ پس‌زمینه از مشکی به رنگ سفید تغییر کرده است. اما بزرگترین تغییر ایجاد شده مربوط به کنترلر لمسی جدید اپل تی‌وی است. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، اپل تمرکز خود را روی بخش بازی‌های اپل تی‌وی متمرکز کرده است. حال شما فقط کافی است تا کنترل جدید را بچرخانید تا به بتوانید از آن به عنوان گیم‌پد استفاده کنید.  می‌توانید از اپ‌استور اقدام به دانلود بازی‌های مورد علاقه‌ی خود بکنید. هم‌چنین می‌توانید با لمس قسمت لمسی کنترل، ویدیو‌ها را جلو و عقب ببرید.

ریموت اپل تی‌وی

این ریموت به سنسور‌های ژیروسکوپ و شتاب‌سنج مجهز است و بعد از هر شارژ تا ۳ ماه می‌توانید بدون نیاز به شارژ مجدد از آن بهره ببرید. می‌توانید از این ریموت در بازی‌ها استفاده کنید؛ همانند کنترلر‌های کنسول نینتندو.

در نسل جدید اپل تی‌وی می توانید از سیری کمک بگیرید و از وی بخواهید قسمت خاصی از یک سریال را برایتان پخش کند و یا به دنبال فیلم خاصی با بازیگر مورد علاقه‌تان بگردد. سیری هم چنین توانایی نمایش نتایج مسابقات مورد نظر یا پخش موسیقی را نیز دارد.

apple tv os

اما اپل تی‌وی تغییر بزرگ دیگری به خود دیده است. این دستگاه حال از سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام تی‌وی اواس خود بهره می‌برد. تمامی اپلیکیشن‌ها برای این سیستم‌عامل بازطراحی شده‌اند و آماده‌ی استفاده در اپل تی‌وی هستند. حال از هر اپلیکیشن می‌توانید به صورت یونیورسال و به طور همزمان بر روی آیفون، آیپد و اپل تی‌وی، لذت ببرید. برای انجام بازی‌های چند‌نفره می‌توانید از آیفون‌ها و آی‌پاد‌های خود استفاده کنید و تا چهار نفر به انجام بازی‌ها بپردازید.

apple tv price

نسل چهارم اپل تی‌وی از پردازنده‌ی A8 در کنار بلوتوث نسخه‌ی ۴ و Wifi و هم‌چنین خروجی‌های HDMI و اینترنت بهره می‌برد.  این دستگاه از اواخر اکتبر با قیمت ۱۴۹ دلار برای نسخه‌ی ۳۲ گیگابایت و ۱۹۹ دلار برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات