اینتل از نسل ششم پردازنده‌ی‌ سری Core بهینه شده برای ویندوز ۱۰ پرده برداشت

یک‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
مطالعه 5 دقیقه
اینتل در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ از پردازنده‌ی نسل ششم سری Core، بهینه شده برای داشتن بهترین عملکرد و اجرای روان سیستم عامل ویندوز ۱۰، رونمایی کرد.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    شرکت اینتل در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ جدیدترین پردازنده‌ی سری Core نسل ششمی خود را که برای استفاده در ویندوز ۱۰ بهینه شده است، معرفی کرد. این پردازنده با حذف محاسبات اضافی و ارائه‌ی محاسبات بسیار امن، تجربه‌ی جدیدی برای کاربر به ارمغان می‌آورد. ششمین خانواده‌ی پردازنده‌های اینتل معروف به اسکای لیک جواب گوی همه‌ی کاربرهای عادی و حرفه‌ای است. همچنین این نسل از پردازنده‌ی اینتل طیف وسیعی از دستگاه‌ها از جمله کامپیوت استیک اینتل، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های دسکتاپ All-in-One، رایانه‌های هیبریدی و نوت‌بوک‌ها را شامل شده است. برای اولین بار این نسل شامل پردازنده‌ی قدرتمند زئون برای استفاده در تلفن‌های هوشمند ورک استیشن است.

    پردازنده‌های معرفی شده‌ی شرکت اینتل در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ برترین پردازنده‌های حال حاضر هستند. این نسل از پردازنده‌ها نقطه‌ی عطفی برای کاربران رایانه‌ها محسوب می‌شوند. نسل جدید پردازنده‌های اینتل عملکرد بهبود یافته‌ای را ارائه داده و تجربه‌ای همه جانبه را در سطح پایینی از مصرف انرژی به ارمغان می‌آورد.

    بیش از ۵۰۰ میلیون رایانه‌ی در حال استفاده وجود دارد که ۴ تا ۵ سال  یا بیشتر، از عمرشان می‌گذرد؛ آن‌ها عملکرد ضعیفی دارند، باتری آن‌ها شارژدهی چندانی ندارد و نمی‌توانند از تجربه‌های جدیدی که امروزه با وجود پردازنده‌های نسل جدید اینتل در دسترس است، بهره‌مند شوند. وجود معماری بسیار کوچک مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری در پردازنده‌های جدید اسکای لیک، تا دو و نیم برابر عملکرد بهتری را نسبت به پردازنده‌ی نسل قبل ارائه می‌کند، طول عمر شارژدهی سه برابری باتری را به ارمغان می‌آورد و پردازش گرافیکی آن در زمینه‌ی اجرای روان بازی‌های رایانه‌ای و تماشای ویدیو‌های با رزولوشن بالا نسبت به ۵ سال قبل ۳۰ برابر بهتر است! همچنین، این پردازنده‌ها، فقط نیمی از وزن و اندازه‌ی پردازنده‌های نسل قبل را دارند.

    کِرک اِسکاجن- نایب رییس ارشد اینتل و مدیر کل گروه محاسبات کلاینت در این رابطه می‌گوید:

    پردازنده‌های نسل ششم سری Core اینتل نسبت به نسل قبلی، پیشرفته‌ترین پردازنده در زمینه‌ی محاسبات هستند که تابه‌حال مشاهده کرده‌ایم. سیستم‌هایی که از پردازنده‌های نسل ششم اینتل استفاده می‌کنند، عکس‌العمل بسیار سریعی داشته، دارای عملکرد بهینه‌ای هستند و شارژدهی و امنیت آن‌ها بیشتر از قبل است. نسل جدید پردازنده‌ی اینتل، تجربه‌ی شگفت‌انگیزی از کار با رایانه را ممکن می‌سازد. به طوری که می‌توانید با استفاده از اسکن صورت، سریع‌تر از قبل وارد محیط ویندوز شده و شاهد عکس‌العمل سریع‌تری از دستیار صوتی ویندوز (کورتانا) باشید. با ترکیب شدن پردازنده‌های نسل ششم اینتل با رایانه‌های شخصی جدید همراه با ویندوز ۱۰ مایکروسافت، حالا بهترین زمان برای خرید رایانه‌ای جدید است.

    همان طور که گفتیم، نسل ششم پردازنده‌ی اینتل طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها را پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌های سری Core M که عملکرد دو برابری را در لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند ممکن می‌سازند، شامل Core M5، Core M3 و Core M7 است. این طیف از مدل‌ها باعث انتخابی عالی و راحت، متناسب با نیازهای ویژه‌ی هر کاربر می‌شود. رایانه‌ی جیبی اینتل تحت عنوان کامپیوت استیک هم، به نسل ششم پردازنده‌ها مجهز شده است.

    علاوه بر این، نسل ششم پردازنده‌های اینتل برای اولین بار، شامل چندین طراحی برای گوشی‌های هوشمند است: پردازنده‌ی سری K که به منظور انجام اورکلاک و کنترل‌های بیشتر، آنلاک شده است، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای Core i5 که چند وظیفگی در گوشی‌های هوشمند را تا ۶۰ درصد بهینه‌تر می‌سازد و پردازنده‌ی مدل Xeon E3 با قدرت محاسباتی بسیار بالا، که حالا برای موبایل‌ ورک‌استیشن‌ها هم عرضه خواهد شد.

    پردازنده‌های اسکای لیک بهبودهای قابل توجهی را در عملکرد گرافیکی به منظور ارائه‌ی تصاویر گرافیکی خیره کننده در بازی‌های رایانه‌ای و محتوای ویدیویی با رزولوشن بالا، شامل می‌شوند. با بهبود پاسخ ‌دهی فناوری Speed Shift در سیستم‌های قابل حمل و تلفن‌های هوشمند، به عنوان مثال کاربرها قادر به اعمال فیلتر خاصی به تصاویر با ۴۵ درصد سرعت بیشتر خواهند بود.

    به علاوه این که، پردازنده‌های سری Core و Xeon اینتل، نوع جدیدی از تجربه‌ها و قابلیت‌ها را به کاربر عرضه می‌کنند. پشتیبانی از تاندربولت ۳ و USB نوع C به عنوان یک درگاه واحد و جمع وجور که شامل پروتکل‌های دیسپلی پورت، PCI-E و USB 3.1 می‌شود، یکی از این قابلیت‌ها است. دوربین دارای فناوری RealSense اینتل در طیف وسیعی از پردازنده‌های نسل ششم پشتیبانی می‌شود. فناوری یاد شده و قابلیت جدید Depth-Sensing، به کاربرها اجازه می‌دهد سلفی‌های سه بعدی واقعی بگیرند، اشیا را اسکن کنند و با پرینترهای سه بعدی چاپ کنند. همچنین به راحتی می‌توانند پس‌زمینه‌ی چت‌های ویدیویی را حذف کرده یا تغییر دهند!

    هم‌اکنون سری Core پردازنده‌ی اسکای لیک دارای قابلیت نمایش بی‌سیم تحت عنوان WiDi یا Pro WiDi برای داشتن تجربه‌ای نو در ارتباطات بدون سیم است. این فناوری امکان به اشتراک گذاری آسان محتوای مورد نظر کاربر از رایانه به تلویزیون، مانیتور یا پروژکتور بدون کابل‌های به‌ هم ریخته و دانگل اضافی را می‌دهد.

    پلتفرم اسکای لیک پردازنده‌ی اینتل استفاده از قابلیت‌های موجود در ویندوز ۱۰ مانند کورتانا و ویندوز هِلو (Hello) را برای یکپارچگی بیشتر و تعامل طبیعی با فناوری، بهینه سازی می‌کند. دستگاه‌های دارای دوربین با فناوری ریل‌سنس اینتل، با قابلیت ویندوز هلو یکپارچه شده و اجازه‌ی ورود به ویندوز را با تشخیص چهره به کاربر می‌دهند. فناوری True Key توسعه یافته به وسیله‌ی اینتل سکیوریتی در بسیاری از پردازنده‌های سری Core اسکای لیک به منظور تجربه‌ی ورود امن به دستگاه‌های ویندوزی و وبسایت‌ها بدون به خاطر سپردن هر پسوردی را ممکن می‌کند.

    پردازنده‌های گرافیکی VPro ، Irisبرای سیستم‌های تجاری و محصولاتی برای اینترنت اشیا به زودی به وسیله‌ی اینتل معرفی خواهند شد. در ماه‌های آینده، اینتل قصد ارائه‌ی بیش از ۴۸ پردازنده از خانواده‌ی Core دارای واحد پردازش گرافیکی Iris و Iris Pro را دارد. همچنین پردازنده‌ی زئون مدل E3-1500M برای ورک استیشن‌های موبایل و پردازنده‌ی سری VPro برای کاربرد‌های تجاری یا اینترپرایز معرفی خواهند شد.

    طیف گسترده‌ای از دستگاه‌‌های دارای نسل ششم پردازنده‌های اینتل در حال حاضر و در ماه‌های آینده در دسترس کاربرها خواهد بود. به علاوه‌ این که، شرکت اینتل بیش از ۲۵ محصول مختلف در مورد اینترنت اشیا با ضمانت طول عمر ۷ ساله و تصحیح خطا (ECC) در سطح چندگانه‌ی TDP (توان طراحی حرارتی) را به علاقمندان پیشنهاد می‌کند. خرده فروشی، بیمارستان، صنعت و پایش‌های دیجیتالی از بهینه سازی‌های پردازنده‌های نسل ششم اینتل بهره‌مند خواهند شد. همچنین با وجود پردازنده‌های اسکای لیک، طراحی اینترنت اشیا هم به سمت فضای ابری پیش می‌رود.

    اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات