پردازنده اسنپدراگون 820 کوالکام دوام باتری را تا دو برابر افزایش می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام در هفته‌های گذشته پردازنده‌ی جدید خود با نام اسنپدراگون ۸۲۰ را معرفی کرد و در این روزها در حال تبلیغ گسترده در مورد این پردازنده است اما ادعای جدید این شرکت، ادعایی جالب و در عین حال بزرگ است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کوالکام پس از معرفی پردازنده‌ی جدید بالارده‌ی خود سعی دارد با تبلیغات گسترده توجهات را به سمت خود جلب کند. حالا این شرکت مدعی است پردازنده کریو استفاده شده در پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ از نسل قبلی خود دو برابر سریع‌تر است اما نصف آن مصرف باتری دارد. در حالی که این ادعا به معنای دو برابر شدن دوام باتری نیست اما می‌تواند به معنای عملکرد بهتر و مصرف کمتر آن باشد.

البته بخشی از این پیشرفت به دلیل بهره‌گیری از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری در پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ است. اما شاید قسمت عمده را بتوان استفاده از فناوری پردازش نامتجانس دانست که در آن تراشه برای انجام پردازش تماما وابسته به پردازنده‌ی مرکزی نیست و می‌تواند از پردازنده‌ی گرافیکی، پردازنده‌ی سیگنال دیجیتال و پردازشگر تصویر به صورت ترکیبی استفاده کرده و از توان حداکثری هر پردازنده بهره‌ی کافی را ببرد. برای مثال در زمان گرفتن عکس تمامی اجزای ذکر شده در یک نظام نسبی به کار گرفته می‌شوند.

این عامل باعث می‌شود تا نه تنها اسنپ‌دراگون ۸۲۰ به اوج عملکرد خود برسد بلکه باعث کاهش مصرف باتری نیز خواهد شد چرا که در کمترین زمان تمامی پردازنده‌ها فعال شده و اجزای بدون استفاده سریعا غیرفعال می‌شوند. البته در حال حاضر اطلاع دقیقی از نحوه‌ی عملکرد این پردازنده در دست نیست اما با توجه به فناوری‌های جدید می‌توان انتظار عملکرد بهبود یافته‌ای از پردازنده‌ی جدید و بالارده‌ی کوالکام داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات