نکسوس‌های جدید گوگل هفت مهر در سان‌فرانسیسکو معرفی خواهند شد

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل خود را برای معرفی دو گوشی جدید از خانواده‌ی نکسوس، در تاریخ ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) آماده می‌کند. طبق اخبار منتشر شده، گوگل امسال دو نکسوس را در دو اندازه‌ی مختلف معرفی خواهد کرد. ال‌جی برای تولید نکسوس کوچکتر و هواوی برای ساخت فبلت نکسوس انتخاب شده‌اند.
تبلیغات

گوشی‌های نکسوس پرچمدار گوگل هستند و هنگام عرضه به بازار، به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید مجهز می‌شوند. از همین رو نکسوس‌های پیش‌رو نیز اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که از نسخه‌ی ۶ سیستم‌عامل اندروید ملقب به مارشمِلو بهره می‌برند. طی سالیان گذشته، کاربران زیادی به دلیل پشتیبانی خوب، روان بودن و نبود وجود مشکلات نرم‌افزارهای مخصوص تولید‌کنندگان، به نسخه‌ی خام اندروید روی آورده‌اند.

اندروید مارشملو

اما تولید نکسوس توسط هواوی برای این شرکت بسیار حائز اهمیت است. هواوی طی سالیان اخیر تلاش زیادی برای تصاحب سهم زیادی از بازار را با استفاده از تولید گوشی‌های مقرون به صرفه و با کیفیت، کرده است. اما این شرکت هیچ وقت نتوانست در اروپا و آمریکا فعالیت خود را گسترش بدهد و هم‌چنان برای مردم کشور‌های غربی برندی ناشناخته است. حال با همکاری گوگل و تولید نکسوس، فرصت طلایی برای هواوی جهت حضور و درخشش در بازار‌های غربی پدید‌ آمده است.

بر خلاف هواوی که اولین تجربه‌ی ساخت نکسوس را سپری می‌کند، ال‌جی یکی از شرکای قدیمی گوگل است و پیش از این دو گوشی نکسوس ۴ و نکسوس ۵ را به سفارش این شرکت تولید کرده است. هر دو نکسوس یاد شده با اتکا به سخت‌افزار قوی، طراحی زیبا و قیمت مناسب، طرفداران زیادی داشتند.

هنوز قیمت گذاری نکسوس‌های جدید مشخص نیست. هر دو دستگاه در بازه‌ای معرفی خواهند شد که دیگر تولید‌کنندگان، محصولاتی فوق‌العاده با قیمت رقابتی به بازار عرضه کرده‌اند. به عنوان مثال، موتورولا موتو ایکس استایل با قیمت رقابتی ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود. حتی سایر شرکت‌ها مانند زد‌تی‌ای، هواوی و آلکاتل گوشی‌هایی با سخت‌افزاری مناسب و قیمت  ارزان‌تر از موتورولا به بازار معرفی کرده‌اند.

اما با تشکر از گوگل، نکسوس‌ها هیچ‌وقت برای در‌آمد زایی تولید نشده‌اند و همواره با قیمتی بسیار مناسب در اختیار خریداران قرار گرفته‌اند. نظر شما در رابطه با نکسوس‌های جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات