سنسور SLEEPsense سامسونگ خواب کاربران را زیر نظر می‌گیرد [معرفی شد]

پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در نمایشگاه ایفای امسال شاهد حضور فناوری‌های مرتبط با اینترنت اشیاء بصورت پررنگ‌تری خواهیم بود. سامسونگ نیز یکی از کمپانی‌هایی است که در  این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و سنسور SLEEPsense را در این رابطه برای مانیتور کردن خواب معرفی کرده است.
تبلیغات

نمایشگاه ایفای امسال علاوه بر معرفی و نمایش انواع گجت‌های دیجیتال شاهد حضور کمپانی‌ها با انواع گجت‌های مرتبط با اینترنت اشیاء است. دیروز ال‌ جی از سنسور SmartThinQ خود رونمایی کرد و امروز دیگر کمپانی کره‌ای نیز از سنسور SLEEPsense که وظیفه‌ی مانیتور کردن وضعیت خواب کاربر را بر عهده دارد، معرفی کرده است.

همانطور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، این سنسور با ضخامت یک سانتی‌متر زیر بستر قرار گرفته و از این طریق میزان خواب و استراحت کاربر را در طول شبانه‌روز اندازه‌گیری می‌کند.

براساس اطلاعات ارائه شده، این گجت هوشمند علاوه بر قابلیت اندازه‌گیری میزان خواب کاربران می‌تواند با سایر گجت‌ها نظیر سیستم تهویه هوا و همچنین تلویزیون نیز ارتباط برقرار کرده و فرامینی را در راستای بهبود کیفیت خواب کاربر صادر کند. برای مثال در صورتی که کاربر به خواب فرو برود، از این طریق سیستم با ارسال فرمانی، تلویزیون را خاموش خواهد کرد.

از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر این سنسور می‌توان به فناوری EarlySense اشاره کرد که قادر است ضربان قلب کاربر و همچنین میزان تنفس وی را اندازه‌گیری کند. انتظار می‌رود این سنسور تا پایان سال جاری میلادی در کره و سایر کشورها روانه‌ی بازار شود. این کمپانی هنوز اطلاعاتی را در خصوص قیمت SLEEPsense ارائه نکرده است.

SLEEPsenseInt

سامسونگ دقایقی پیش در جریان کنفرانس خود در ایفا ۲۰۱۵ با معرفی سنسور SLEEPsense به ارائه ی توضیحاتی در خصوص این محصول پرداخته است. براساس اطلاعات ارائه شده این سنسور قادر است تا اطلاعاتی را با صحت ۹۷ درصد ثبت کند.

با توجه به اینکه این سنسور قادر است به اینترنت متص شود، در آینده باید شاهد افزایش قابلیت‌های آن باشیم. براساس توضیحات دکتر منزوراس که در توسعه‌ی سنسور SLEEPsense با سامسونگ همکاری می‌کند، با استفاده از این سنسور کاربران می‌توانند بصورت بهتری به سمت خواب هدایت شوند. وی با اشاره به تغییر ساعت خواب کاربران در زمان سفر با هواپیما به کشورهای مختلف، سنسور سامسونگ را وسیله‌ی خوبی برای تسریع تنظیم خواب عنوان می‌کند.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات