اینتل از کامپیوتر جیبی مجهز به پردازنده Core M پرده برداشت

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
اینتل علاوه بر معرفی پردازنده‌های سری اسکای لیک چند محصول دیگر را در IFA 2015 معرفی کرد. یکی از این محصولات کامپیوتر جیبی با نام کامپیوت‌استیک است که از پردازنده نسل ششم Core M بهره می‌برد.
تبلیغات

اینتل نسخه ارتقاء داده شده کامپیوت استیک خود را در IFA 2015 معرفی کرد. این کامپیوتر جیبی حالا از پردازنده‌های کم مصرف ولی قدرتمند Core M، که به گفته نایب رئیس اینتل بهترین پردازنده تولید شده است، استفاده می‌کند.

پردازنده‌های نسل اسکای لیک توان مصرفی ۴.۵ الی ۹۰ وات را دارند که Core M با میزان توان مصرفی ۴.۵ وات کم مصرف‌ترین آن‌ها است.این میزان کم از توان مصرفی، Core M را برای استفاده در دستگاه‌های کوچک به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل کرده است. به همین دلیل اینتل در کامپیوت استیک جدید خود از این پردازنده‌ استفاده کرده است؛ جایی که در نسل قبلی کامپیوت استیک پردازنده‌ی اتم اینتل وظیفه‌ی پردازش اطلاعات را بر عهده داشت.

پردازنده‌های نسل ششم اینتل

 پردازنده‌های سری اسکای لیک از واحد‌ گرافیکی یکپارچه‌ی جدید بهره می‌برند که به گفته‌ی اینتل برای توان مصرفی کم بهینه شده‌اند. نکته‌ی جالب این معرفی، مقایسه‌ی قدرت گرافیکی پردازنده‌‌های جدید اینتل به وسیله دیکود کردن ۱۵ فایل تصویری با رزولوشن 4K و مقایسه آن با یک جفت کارت گرافیک تایتان انویدیا، بود. همچنین اینتل به بررسی تکنولوژی دوربین ریِل‌سنس این تراشه‌ها پرداخت که در نسخه‌ی R200 آن، این تکنولوژی عملکرد بسیار بهتر و دقیق‌تری در شناسایی اجسام به وسیله‌ی دوربین دستگاه دارد. یکی از موارد استفاده‌ی این تکنولوژی باز کردن قفل ویندوز به واسطه شناسایی چهره شخص است که حالا این قابلیت با امنیت بسیار بالاتر انجام می‌پذیرد.

با توجه به قابلیت‌های پردازنده‌های نسل ششم اینتل، می‌توان توقع قدرت پردازشی بالایی از کامپیوتر جیبی این شرکت داشت.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات