۹ شرکت فناوری که طی سال گذشته لوگوی خود را تغییر داده‌اند

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
مطالعه 5 دقیقه
تغییر لوگوی گوگل در روز‌های اخیر بازتاب‌های زیادی داشته است. اما لازم است بدانید که شرکت‌های بزرگ دیگری نیز طی سال اخیر اقدام به تغییر شکل لوگوی خود کرده‌اند. برای مشاهده این شرکت‌ها و لوگوی جدید آن‌ها با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طی سال گذشته، بعضی از شرکت‌ها اقدام به تغییرات جزیی در لوگوی خود کرده‌اند؛ ولی بعضی دیگر به این تغییرات بسنده نکرده و پا را فراتر گذاشته‌اند. به عنوان مثال اکیولیس نام خود را از لوگو حذف کرده است. تغییرات صورت گرفته بر لوگوی ۹ شرکت به جز گوگل به شرح زیر است:

کوارا

تغییرات لوگوی کوارا

این سایت محبوب سوال و پاسخ، لوگوی خود را تغییرات جزئی داده است. در لوگوی جدید این سایت به واسطه‌ی استفاده از فونت جدید، فضای خالی بیشتری مشاهده می شود و مشکل پیوسته دیده شدن حروف r و a دیگر مشاهده نمی‌شود.

فلیپ کارت

تغییرات لوگوی فلیپ کارت

این فروشگاه آنلاین تغییرات بیشتری را در ماه مِی ۲۰۱۵ در لوگوی خود ایجاد کرده است. در لوگوی جدید طرح چرخ دستی حذف شده و به جای آن طرح کیف خرید به سمت راست لوگو افزوده شده است.

آکیولیس

تغییرات لوگوی آکیولیس

کمپانی واقعیت مجازی آکیولیس نیز تغییرات زیادی در لوگوی خود ایجاد کرده است. همانطور که مشاهده می‌کنید دیگر خبری از آن چشم ترسناک نیست و نام این شرکت نیز حذف شده است. اکنون لوگوی آکیولی فقط یه صفحه سیاه با حرف o در وسط آن است.

لنوو

تغییرات لوگوی لنوو

در ماه ژوئن لنوو لوگوی ایتالیک خود با پس زمینه آبی را کنار گذاشته و اکنون با فونت جدید و هر رنگی در پس‌زمینه می‌توانید لوگوی این شرکت را مشاهده کنید. حرف L در ابتدای لوگو نیز در نسخه‌ی جدید، بزرگ درج شده است.

کوئِرکی

تغییرات لوگوی کوئرکی

این شرکت که پلتفرمی برای ارتباط نو‌آوران و مخترعان با یکدیگر فراهم کرده است، پس از معرفی نسخه‌ی دوم خود، لوگوی بنفش رنگ آن در ماه ژوئن به طور کلی دستخوش تغییرات شد و اکنون لوگوی جدید آن حرف Q است که به صورت چسبیده به بقیه‌ی حروف در ادامه‌ی آن نوشته خواهد شد.

فیسبوک

تغییرات لوگوی فیسبوک

لوگوی فیسبوک نیز از تغییر در امان نمانده است. اکنون این لوگو با پس‌زمینه روشن‌تر و فونت جدیدی که حرف a در آن بیشترین تغییر را به خود دیده است، مشاهده می‌شود.

استاب‌هاب

تغییرات لوگوی استاب هاب

این سایت از زیرمجموعه‌های ای‌بی است که در زمینه‌ی خرید و فروش بلیط‌ فعالیت می‌کند. لوگوی قبلی این شرکت ۱۰ سال پیش طراحی شده بود و علامت‌های تعجب نیز همانند بلیط در آن تعبیه شده است. لوگوی جدید این شرکت به صورت یک رنگ طراحی شده و دیگر خبری از علامت تعجب شبیه به بلیط نیست. استاب‌هاب هنگام معرفی لوگوی جدید، دلیل این تغییر را گسترش فعالیت شرکت و عدم محدود بودن به خرید و فروش بلیط عنوان کرد.

لاکس

تغییرات لوگوی لاکس

این شرکت که اپلیکیشنی برای یافتن محل پارک برای خودروها توسعه داده است، در ماه جولای لوگوی خود را تغییر داد و الماس ابتدای آن را نیز حذف کرد.

ران کیپر

تغییرات لوگوی ران کیپر

ران کیپر نیز در ماه جولای لوگوی خود را تغییر داد و دیگر از رنگ آبی که در یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در لوگوی شرکت‌ها به حساب می‌آید، استفاده نمی‌کند. هم‌چنین در ابتدای لوگوی جدید شرکت، حرف R با استفاده از بند کفش رسم شده است.

گوگل

تغییرات لوگوی گوگل

در نهایت نیز اگر از هیاهوی خبر تغییر لوگوی گوگل بی‌خبر هستید، باید بدانید که این شرکت تصمیم گرفت پس از ۱۵ سال لوگوی خود را تغییر دهد. لوگوی جدید به گفته‌ی گوگل ساده، خلوت، رنگارنگ و دوست‌داشتنی است که این مساله به بهتر ارتباط برقرار کردن مردم با گوگل کمک شایانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات