شیائومی در فکر ساخت لپ تاپ لینوکسی است

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد شرکت چینی شیائومی که در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد، به زودی به بازار لپ تاپ‌ها وارد شده و اولین لپ تاپ خود را که به لینوکس است، تولید خواهد کرد.
تبلیغات

به گزارش وب‌سایت تایوانی دیجی‌تایمز، شرکت چینی شیائومی در نظر دارد تا اولین لپ تاپ خود را که بر پایه‌ی سیستم عامل لینوکس خواهد بود تولید کند. این لپ تاپ ۱۵ اینچی بوده و با کمک شرکایی همچون Inventec و Foxconn تولید خواهد شد؛ کمپانی Inventec نوت‌بوک‌هایی را برای اچ‌پی، ایسر و توشیبا تولید کرده و شرکت Foxconn نیز تا به حال گوشی‌های آیفون و تبلت آیپد اپل را تولید کرده و علاوه بر این در زمینه‌ی تولید کنسول‌های بازی برای سونی، مایکروسافت و Nintendo فعالیت داشته است.

بر اساس گزارش‌ها، لپ تاپ شیائومی جزو لپ‌تاپ‌های گران و رده بالا خواهد بود. این لپ تاپ عملکرد بالایی داشته و قیمت آن در حدود ۴۷۰ دلار تخمین زده می‌شود. این اولین باری نیست که شایعاتی در خصوص تولید لپ تاپ لینوکسی شیائومی شنیده می‌شود. ماه دسامبر سال گذشته شایعاتی منتشر شده بود که شیائومی لپ تاپی مشابه مک بوک اِیر اپل تولید می‌کند که البته تصاویری از این لپ تاپ نیز منتشر شد. بعد‌ها مشخص شد که این خبر تنها یک شوخی بوده و صحت آن تایید نشده است. اما خبر جدید بیشتر رنگ و بوی حقیقت دارد و شیائومی قصد دارد تا یک لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی مجهز به سیستم عامل لینوکس را تولید کند.

دیجی‌تایمز گزارشی را منتشر کرده که در حال حاضر هنوز هیچ برنامه‌ی دقیقی از زمان عرضه‌ی این لپ تاپ مشخص نشده است. این لپ تاپ در حال توسعه است و هنوز خبری از زمان دقیق عرضه‌ آن منتشر نشده است. 

شیائومی به تولید گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه شهرت دارد. تمامی گوشی‌های این کمپانی اندرویدی بوده و رتبه چهارم بیشترین فروش گوشی‌های هوشمند را دارد و در چین نیز رتبه‌ی اول را کسب کرده است. شیائومی علاوه بر گوشی‌های هوشمند، در دیگر زمینه‌های تکنولوژی نیز فعالیت دارد. در حقیقت همه این کمپانی را بیشتر به عنوان تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند می‌شناسند که رام‌های سفارشی تولید می‌کند. این کمپانی در خصوص تولید دستبندهای سلامتی نیز فعالیت دارد؛ دستنبد سلامتی Mi Band این کمپانی تنها ۱۳ دلار قیمت دارد. شیائومی دومین کمپانی مشهور در خصوص تولید ابزارهای پوشیدنی در دنیا است. علاوه بر این، کمپانی مذکور در تولید تلویزیون‌های هوشمند، تبلت، روتر و دیگر دستگاه‌ها نیز فعالیت دارد. بنابراین تولید لپ تاپ توسط شیائومی چندان هم دور از انتظار نیست. از آنجایی که این برند در بین جوانان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار ا ست، به محض عرضه‌ی یک محصول شیائومی، فروش بالایی از آن رقم می‌خورد. اگرچه هنوز نمی‌توان از خبرهای اخیر مطمئن شد، اما شایعات شیائومی تاثیر بسیاری برای تولید کنندگانی مانند ایسوس و لنوو که در زمینه‌ی تولید لپ تاپ‌ها فعالیت چشمگیری دارند، خواهد داشت.

اگر این شایعات صحت داشته باشد، اجرای لینوکس در لپ تاپ شیائومی بسیار جالب خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست این کمپانی کدام توزیع را برای لپ تاپ خود انتخاب خواهد کرد اما احتمال استفاده از اوبونتو وجود دارد. کمپانی شیائومی در حال حاضر گوشی‌های هوشمند، تبلت و محصولات خانگی هوشمند خود را به نسخه‌ی سفارشی شده‌ی اندروید مجهز کرده است.

به احتمال زیاد شیائومی به سمت توزیع‌های لینوکسی دیگر شرکت‌ها روی نخواهد آورد و اوبونتو تمامی نیازهای این کمپانی چینی را تامین می‌کند. نسخه‌ی سفارشی شده‌ی اندروید که شیائومی از آن استفاده می‌کند در تمامی دستگاه‌های این کمپانی در حال استفاده شدن است و سرویس ذخیره سازی ابری آن نیز با تمامی لایه‌های سرویس شیائومی هماهنگی دارد. البته احتمال دارد در لپ تاپ این کمپانی اپلیکیشن‌های اندرویدی موجود در Mi app store نیز قابل نصب شدن باشند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات