سونی اولین پهپادهای خود را با همکاری ZMP معرفی کرد

دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از یک ماه از زمان اعلام همکاری با کمپانی ZMP توسط سونی و تاسیس Aerosense، این کمپانی ژاپنی اولین پهپاد خود را که مجهز به دوربین‌ ساخت سونی است، معرفی کرد. حرکت سونی نشان از این دارد که این کمپانی مصرانه درصدد کسب سهم از بازار پهپادها است.
تبلیغات

 کمپانی آئروسنس که باید آن را بازوی تولیدکننده‌ی پهپادهای سونی خواند، امروز پهپاد جدید خود را که به دوربین لنزی سونی مجهز شده، معرفی کرد. پهپاد AS-MC01-P یک کوادکوپتر است که علاوه بر داشتن قابلیت نشست و برخواست بصورت عمودی، از دوربین‌های لنز سری QX سونی نیز بهره می‌برد. دوربین مورد استفاده در این پهپاد QX30 نام دارد.

لنز-دوربین مورد استفاده در این پهپاد ساختاری شبیه به لنز دوربین‌های DSLR دارد و با توجه به قابلیت آن در اتصال به گوشی‌های هوشمند، می‌توان تصاویر با رزولوشن بالا را توسط این دوربین ثبت کرد.

پهپاد آئروسنس برای استفاده در مناطق شهری طراحی شده و با برخورداری از وزن سه کیلوگرمی قادر است ۱۵ تا ۲۰ دقیقه را با یکبار شارژ پرواز کند.

پهپاد AS-MC01-P با بهره‌گیری از سیستم هدایت خودکار قادر است در صورت تنظیم درون محدوده‌ی خاصی پرواز کند. این پهپاد به سیستم‌هایی نظیر جی پی اس، وای فای و سیستم ناوبری داخلی مجهز است. سیستم ارسال داده‌های این پهپاد از فناوری TransferJet سونی بهره می‌برد.

در جریان مراسم معرفی، توسعه‌دهندگان قابلیت تبدیل عکس‌های معمولی به سه بعدی را توسط این پهپاد نمایش دادند. پهپاد دیگر این کمپانی AS-DT01-E نام دارد که ساختار آن شبیه به هواپیما است. موتور تعبیه شده روی این پهپاد به گونه‌ای است که هم امکان پرواز مانند هلیکوپتر و هم هواپیما توسط این پهپاد وجود دارد. ویژگی اصلی این پهپاد امکان پرواز با سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است. تنها تعداد معدودی از پهپادهایر غیرنظامی قادرند به چنین سرعتی در زمان پرواز دست یابند. پهپاد ۷ کیلوگرمی سونی قادر است با حمل سه کیلو بار تا دو ساعت به پرواز ادامه دهد.

آئروسنس از سال آینده میلادی با هدف عرضه‌ی پهپادهای خود به مشتریان تجاری، محصولات خود را راهی بازار خواهد کرد. از جمله‌ی کاربردهای این پهپادها می‌توان به استفاده از آنها در معادن، زمین‌های کشاورزی و کارخانه‌های بزرگ صنعتی اشاره کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات