دانلود رایگان نرم افزار مکالمه استیفن هاوکینگ

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
بیش از ۲۰ سال است که شرکت اینتل با توسعه‌ی تکنولوژی‌ای به  استیفن هاوکینگ جهت ارتباط با دیگر افراد و صحبت با آن‌ها کمک می‌کند. حال این شرکت نرم افزار استیفن هاوکینگ را مجددا توسعه داده و آن را منتشر کرده است.
تبلیغات

نرم افزار مکالمه‌ی استیفن هاوکینگ Assistive Context-Aware Toolkit یا به طور خلاصه ACAT نام دارد که سال گذشته اینتل کیبورد Swiftkey را نیز به آن اضافه کرد؛ این کیبورد در نرم افزار مذکور حروف را پیش بینی می‌کند. 

اینتل همواره در فکر انتشار این نرم افزار متن‌باز بود تا بتواند به مهندسان، توسعه دهندگان و محققان این امکان را فراهم کند تا با کار کردن با این نرم افزار و توسعه‌ی آن، به افرادی که بیماری مشابه هاوکینگ دارند کمک کرده باشند. 

ACAT

در حال حاضر نرم افزار ACAT از وب‌کم به منظور شناسایی چهره استفاده می‌کند. اما اینتل اعلام کرده که توسعه دهندگان می‌توانند پارامترهای وروردی آن را تغییر دهند. اگر این نرم افزار را در ویندوز نصب کنید و عضلات چهره‌ی خود را مشابه هاوکینگ نمایید تا نرم افزار چهره شما را شناسایی کرده و کار کند، می‌توانید از کیبورد و پیش بینی حروف آن استفاده کنید؛ پس از آن می‌توانید به وب‌گردی بپردازید.

این نرم افزار در گیت‌هاب در دسترس  قرار گرفته و اینتل وب‌سایت جداگانه‌ای را به منظور انتشار دفترچه راهنمای استفاده از آن به همراه چندین ویدئو منتشر کرده است. به واسطه‌ای این مستندات کاربران می‌توانند با نحوه‌ی کار با نرم افزار، سنسورها و قابلیت‌های آن آشنا شوند. اگر کاربران به مشکلی برخورد کردند می‌توانند با مدیر مسئول پروژه‌ی ACAT ارتباط برقرار کنند. در کل انتشار این نرم افزار رویای استیفن هاوکینگ را به جهت کمک به معلولان و بیماران به واقعیت تبدیل کرده است.

دانلود نرم افزار متن‌باز ACAT از گیت‌هاب

دانلود مستندات نرم افزار ACAT

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات