روزانه ۱۰ میلیارد پیام در تلگرام رد و بدل می‌شود

شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
تلگرام از جمله اپلیکیشن‌های پیام رسان در فضای مجازی است که به دلیل قابلیت‌های برتر از جمله سرعت، امنیت و فضای ذخیره سازی محبوبیت بسیاری دارد. بر اساس آخرین گزارش‌ها این اپلیکیشن روزانه ۱۰ میلیارد پیام رد و بدل می‌کند.
تبلیغات

تلگرام که یک پروژه‌ی متن‌ باز است خیلی زود توانست به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب کاربران تبدیل شود و این محبوبیت تا حدی رسیده که تلگرام در وبلاگش اعلام کرد که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.  

نیکولای و پاول دوراو توسعه دهندگان و پایه‌گذاران این اپلیکیشن امروز اعلام کرده‌اند که ترافیک روزانه‌ی تلگرام به ۱۰ میلیارد پیام  رسیده است. این رقم بسیار جالب توجه است چرا که تا ۸ ماه پیش روزانه اندکی بیش از یک میلیارد پیام در سرورهای این اپلیکیشن پیامرسان رد‌ و‌ بدل می‌شد. با عرضه‌ی تلگرام سیل عظیمی از کاربران فیسبوک، واتس‌اَپ و وایبر به این اپلیکیشن کوچ کردند که این نیز عاملی برای افزایش کاربران و ترافیک تلگرام است. اپلیکیشن واتس‌اَپ تا ماه ژانویه روزانه ۳۰ میلیارد پیام رد و بدل می‌کرد. 

Telegram Android

توسعه دهندگان تلگرام در وبلاگ این اپلیکیشن اعلام کردند:

ما نسخه‌ی آ‌ی‌او‌اس تلگرام را دو سال پیش عرضه کردیم که با محبوبیت نسخه‌های متعدد، حال پیام‌های رد و بدل شده‌ در سرورهای این اپلیکیشن روزانه به ۱۰ میلیارد رسیده است. این رقم تنها مختص به پیام‌های متنی است که بین کاربران رد و بدل می‌شود؛ ما از این بابت بسیار خرسند هستیم و از همه متشکریم.

علاوه بر نسخه‌ی تحت وب، تلگرام نسخه‌های بسیاری برای پلتفرم‌های متعددی از جمله آی‌اوس، اندروید، سیستم عامل کروم، مک و ویندوز فون دارد. البته اپلیکیشن‌های پیام رسان دیگری نیز وجود دارند که عملکردی مشابه تلگرام داشته و پیام‌های رد و بدل شده را کدگذاری می‌کنند؛ از جمله‌ی این اپلیکیشن‌ها می‌توان به اپلیکیشن Bleep بیت تورنت، Confide, Open Whisper Systems’ Signal, Peerio و Wickr اشاره کرد.

نظر شما درباره این حجم پیام رد و بدل شده در تلگرام چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات