آیا می‌دانید نوکیا پیش از سامسونگ از نمایشگرهای امولد استفاده می‌کرد؟

شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی جدیدترین گوشی هوشمند سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۵ با نمایشگر با کیفیت بسیار بالای سوپر امولد معرفی شد. سامسونگ مدت‌ها است که از چنین نمایشگری برای گوشی‌های هوشمند بالارده خود استفاده می‌کند ولی شاید جالب باشد که بدانید این سامسونگ نبود که برای اولین بار استفاده از نمایشگرهای امولد را در دستور کار خود قرار داد.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند سامسونگ قابلیت‌های فراوانی دارند که آنها را از رقبایشان مجزا می‌سازد. یکی از این موارد نمایشگرهای AMOLED و البته در سال‌های اخیر Super AMOLED هستند. تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند بالارده سامسونگ به نمایشگرهای سوپر امولد مجهز هستند. البته سامسونگ از این فناوری حتی قبل از عرضه اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود هم استفاده می‌کرد  با این حال اولین گوشی‌ هوشمند مجهز به نمایشگر امولد توسط سامسونگ ساخته نشده است.

نوکیا N85 که در آگوست سال ۲۰۰۸ معرفی و در اکتبر همان سال به بازار عرضه شد اولین گوشی هوشمندی بود که از نمایشگر امولد بهره می برد؛ نمایشگری ۲.۶ اینچی با رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل. N85 دارای سیستم عامل سیمبین و قابلیت‌هایی بودکه در زمان خود خوب محسوب می‌شدند از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به HSDPA، وای‌فای  و دوربین پشتی ۵ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار و لنز Carl Zeiss‌ اشاره کرد.

اولین گوشی‌هوشمند امولد سامسونگ i7110‌ بود که در اوخر اکتبر سال ۲۰۰۸ معرفی شد ولی تا فوریه سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه نشد. در سال ۲۰۰۸ گوشی‌های زیادی مجهز به نمایشگر اولد در بازار وجود داشت ولی امولدها در آن زمان فناوری برتری شناخته می‌شدند که مصرف انرژی کمتر و نرخ پاسخگویی سریعتری داشتند.

بدون شک با توجه به این که N85‌ نوکیا و i7110‌ سامسونگ هر دو از فناوری ابتدایی امولد استفاده می‌کردند در زیر نور خورشید نسبتا عملکرد ضعیفی داشتند و البته هیچ یک از این دو گوشی مجهز به نمایشگر لمسی نبودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات