کوالکام پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ را رسما معرفی کرد: بهبود چشم‌گیر در عملکرد باتری و دوربین گوشی هوشمند

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
کوالکام که با مشکلات پیش آمده برای اسنپدراگون ۸۱۰، ماه‌های خوبی را پشت سر نگذاشته است، امروز ضمن تایید معرفی اسنپدراگون ۸۲۰، اطلاعات بیشتری را نیز در مورد آن منتشر کرد و مدعی شد با این پردازنده عملکرد دوربین گوشی بهتر شده و دوام باتری نیز افزایش خواهد یافت.
تبلیغات

کوالکام که بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی پردازنده موبایل در دنیا است، اطلاعاتی را در مورد پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸۲۰ خود منتشر کرد. مهم‌ترین تغییر، تغییرات پردازنده‌ی گرافیکی خواهد بود. این پردازنده که آدرنو ۵۳۰ نام خواهد داشت بنابر گفته‌ی کوالکام با پردازشگر تصویر Spectra همراه خواهد شد تا بتوانید عکس‌های بهتری را با دوربین گوشی خود ثبت کرده و تجربه‌ی بهتری در استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی داشته باشید.

کوالکام با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ سعی دارد تا سامسونگ را که سال گذشته در پرچم‌داران خود به طور کامل از پردازنده‌های اکسینوس بهره برد، به سمت خود بازگرداند. کوالکام و سامسونگ شرکای نزدیکی بوده و همکاری خوبی با هم داشتند و حتی سامسونگ در پرچم‌داران گذشته‌ی خود یعنی گلکسی نوت ۴ و گلکسی اس ۵ از پردازنده‌های این شرکت استفاده کرده بود. اما حرکت سامسونگ به سمت پردازشگرهای اکسینوس تولیدی خود، باعث شد تا کوالکام ضرر بسیاری را متحمل شود.

کوالکام معتقد است اسنپدراگون ۸۲۰ می‌تواند معادلات را به نفع این شرکت تغییر دهد. تیم لیلند، قائم مقام مدیریت محصولات کوالکام می‌گوید کاربران بیشترین تغییر را در بازده باتری و کیفیت عکس‌های دوربین گوشی خود حس خواهند کرد.

گوشی‌ مانند گذشته داغ نشده و شارژ باتری‌ نیز هنگام تماشای فیلم و یا انجام بازی ویدئویی دوام بیشتری را از خود نشان خواهد داد. دوربین گوشی‌های هوشمند با سرعت بیشتری فوکوس خواهند کرد و دیگر شاهد عکس‌های غیرشفاف نخواهیم بود و به علاوه رنگ‌ها بر روی صفحه نمایش طبیعی‌تر نشان داده خواهند شد. همچنین زمانی که عکسی در محیط تاریک می گیرید و نور مناسبی در پس زمینه‌ی سوژه‌ی مورد نظر ندارید، مانند گذشته عکس‌ها مات و ناواضح نخواهند بود. لیلند می‌گوید:

کیفیت عکس‌ها با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ به طرز چشم‌گیری بهبود خواهند یافت.
Qualcomm Snapdragon 820 6 640x346

تراشه‌های کوالکام در حال حاضر بر روی گوشی‌های تولیدی برندهای مشهوری همچون اپل و اچ‌تی‌سی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما از دست دادن مشتری بزرگی مانند سامسونگ که انتظار می‌رود در فبلت‌های جدید خود نیز از پردازنده‌های کوالکام بهره نبرد، باعث تحمیل ضرر چند صد میلیون دلاری به کوالکام شده است.

البته سامسونگ تنها بخشی از مشکلات کوالکام است چرا که این شرکت به تازگی اعلام کرده است که ۱۵ درصد از کارکنان تمام وقت خود را اخراج خواهد کرد و زمزمه‌هایی نیز از جدا شدن بخش فناوری و تولید تراشه‌ی این شرکت به گوش می‌رسد.

کوالکام انتظار دارد تا در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد گوشی‌هایی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ باشیم. به علاوه بنابر شایعات سامسونگ نیز در حال آزمایش گوشی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ است. مدیر عامل کوالکام، استیو مولنکف نیز به این نکته اشاره کرده است که اقبال به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ از طرف سازندگان گوشی هوشمند بسیار خوب بوده است.

لیلند نیز در پاسخ به این که آیا سامسونگ نیز به جمع مشتریان این پردازنده خواهد پیوست یا خیر پاسخ واضحی نداد و بیان کرد:

ما به شدت در مورد توانایی‌های پردازنده‌ی جدید خود ذوق زده هستیم. در حال حاضر رقابت بسیار سخت است و ما نیز در حال همکاری نزدیک با شرکای احتمالی خود هستیم و تا به امروز نیز شرایط بسیار خوب پیش رفته‌اند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات