تفاوت ساندار پیچای و لری پیج از نظر یکی از کارکنان پیشین گوگل

سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
لری پیج و سرگئی برین شب گذشته تغییرات ساختاری خود در کمپانی گوگل را اعلام کردند. تغییرات در گوگل شامل تاسیس یک هلدینگ با نام آلفابت است که گوگل یکی از شرکت‌های فعال زیر چتر آن خواهد بود. با توجه به تغییرات صورت گرفته، لری پیج مدیرعامل آلفابت و ساندار پیچای سکان هدایت گوگل را در دست خواهد گرفت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سهامداران گوگل از این پس بدون تغییر، سهام آلفابت را در اختیار داشته و گوگل بصورت تمام و کمال در تملک آلفابت خواهد بود

لری پیج و سرگئی برین شب گذشته پس از آنکه تالارهای بورس به کار خود در پایان روز اداری خاتمه دادند، تغییرات گسترده در کمپانی تحت مدیریت خویش را رونمایی کردند. براین اساس از این پس کمپانی گوگل یک شرکت مادر نبوده و زیر نظر هلدینگ آلفابت تحت مدیریت لری پیج به فعالیت خواهد پرداخت. سهامداران گوگل، از این پس بدون تغییر در ارزش و میزان سهم خود، سهامدار هلدینگ آلفابت بوده و گوگل بصورت تمام و کمال در تملک آلفابت خواهد بود.

با وجه به مدیریت لری پیج در آلفابت، ساندار پیچای سکان هدایت گوگل را بر عهده خواهد گرفت. ساندار پیچای در سال‌های گذشته پله پله در گوگل رشد کرده و هم اکنون به سمت مدیر عاملی این بخش از آلفابت رسیده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط یکی از کارکنان گوگل، پیچای بهترین گزینه برای در اختیار گرفتن عنوان مدیر عاملی کمپانی بوده است.

مقاله‌های مرتبط:

    مارتین هوفت، یکی از کارکنان پیشین گوگل است که هم اینک یکی از شرکای Quest Vnture Partner بوده و در آن فعالیت می‌کند. وی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ در گوگل فعالیت کرده و در گفتگویی که با بیزینس اینسایدر داشته، خصوصات لری پیج و ساندار پیچای را توصیف کرده است. این گفتگو زمانی به انجام رسید که طی آن ساندار پیچای مسئولیت مدیریت تمام محصولات گوگل را بر عهده گرفت. هوفت در خصوص مشخصات و تفاوت‌های پیچای با پیج این چنین اظهار نظر کرده است:

    اگر بخواهم به یک تفاوت عمده بین پیچای و پیج اشاره کنم، باید از افق دید گسترده‌تر پیج نام ببرم. پیج ترسی از تعیین اهداف بلند پروازانه ندارد، در مقابل پیچای یک اپراتور و در واقع یک اجرا کننده‌ی کاربلد است. هرچند لری پیج و سرگئی برین دارای نگرش بلند بالایی هستند، ساندار فردی است که قابلیت به اجرا درآوردن این اهداف و رهنمون ساختن کمپانی‌ به سوی مقاصد تعیین شده را دارد. وی قادر است افراد مناسبی را در تیم‌های کاری قرار داده و منجر به رسیدن به هدف نهایی شود. این بدین معنی نیست که ساندار دارای نگرش بلند مدت نیست، بلکه لری پیج و سرگئی برین بصورت ذاتی این استعداد را به میزان بسیار بیشتری دارند.

    هوفت در سال ۲۰۰۶ میلادی راهی گوگل شده و ابتدا در بخش توسعه‌ی جستجوی کمپانی به کار مشغول شد. هوفت در سال ۲۰۱۰ به عنوان مدیر برنامه‌، کار در تیم توسعه‌ی اندروید را در پیش گرفت. هوفت نظرات خود در مورد پیچای و پیج را براساس تجربیات شخصی در برخورد و کار با این افراد مطرح کرده است.

    با توجه به دوربی چند ساله‌ی هوفت از گوگل وی با توجه به شناختی از که از پیچای دارد می‌تواند در مورد توانایی‌های وی در خصوص برعهده گرفتن سمت مدیرعاملی کمپانی اظهار نظر کند. وی در این خصوص گفت:

    اگر شخصی وجود داشته باشد که بتواند روزی به عنوان مدیرعامل گوگل به ایفای نقش بپردازد، من ساندار را به عنوان بهترین گزینه‌ی موجود معرفی می‌کنم. در گوگل افراد باهوش و کاربلد زیادی وجود دارد، اما با توجه به فعالیت ساندار در حوزه‌ی محصولات مصرفی، بعید است کسی بتواند بدون حضور وی به موفقیت برسد.

    نظر شما در خصوص ساندار پیچای و تکیه زدن وی بر مسند ریاست گوگل چیست؟ آیا از نظر شما ساختار کمپانی گوگل منظم‌تر از پیش نشده؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات