اچ تی سی درصدد تعدیل نیرو و کاهش مدل‌های تولیدی خود برای بازگشت به سوددهی است

یک‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی همچنان در حال دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات است و جدیدترین گزارش مالی این شرکت هم نشان می‌دهد که تایوانی‌ها دوباره به وضعیت قرمز بازگشته است. به تازگی مدیر عامل این شرکت خبر از برخی تغییرات در اچ‌تی‌سی داده است.
تبلیغات

چیالین چانگ، مدیر مالی شرکت اچ‌تی‌سی در گفتگویی با رسانه‌‌ها اعلام کرده است که اچ‌تی‌سی باید هر چه سریعتر تصمیمات قاطعی را برای اخراج برخی از کارکنانش، کاهش هزینه‌ها و همچنین کاهش مدل‌های گوشی هوشمند که تولید می‌کند اتخاذ کند در این صورت شاید دوباره میزان فروش اچ‌تی‌سی احیا شود.

امسال سهام اچ‌تی‌سی ۵۱ درصد کاهش داشته است. اچ‌تی‌سی روی فروش گوشی‌های هوشمند بالا رده در بازارهای نوظهوری مثل هند سرمایه‌گذاری کرده است جایی که این شرکت ۲۰ درصد از سهم بازار گوشی‌هایی با قیمت ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار را در اختیار دارد.

چانگ اطلاعات بیشتری از برنامه‌های کاهش هزینه اچ‌تی‌سی در اختیار خبرنگاران قرار نداد ولی انتظار می‌رود که  این برنامه‌ها تا سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ اجرایی شوند. به نظر می‌رسد اچ‌ تی سی در نظر دارد تا با کاهش تولید مدل‌های متنوع بر روی تولید گوشی‌های بالارده شاخص تمرکز کند در واقع به نوعی سیاست‌های سونی طی سال‌های اخیر را حالا به نوعی  اچ‌تی‌سی به اجرا خواهد گذاشت. طی سال‌های اخیر این کمپانی شاهد از دست دادن سهم خود از بازار بوده و بخصوص در حوزه گوشی‌های هوشمند بالارده رقابت را به اپل و سامسونگ واگذار کرده است و این در شرایطی است که در حوزه محصولات پایین رده نیز تحت تاثیر شرکت‌های چینی، اچ‌تی‌سی با کاهش سود مواجه شده است.

تحلیل‌گران همچنان شاهد ضرردهی اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۵ هستند و حالا از شرکتی که زمانی جزو پیشتازان صنعت گوشی‌های هوشمند بود به عنوان شرکتی سردرگُم و ناکام در رقابت با سایر رقبا یاد می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات