سونی و سامسونگ تخفیف روی تلویزیون‌های خود را محدود می‌کنند

جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ژاپنی سونی اخیرا ۱۰٫۰۰۰ کارمند خود را اخراج کرد و بر هیچ‌کس پوشیده نیست که در سال‌های اخیر فقط ضرر داده است. اخیرا مدیرعامل این شرکت بزرگ نیز تغییر کرد، تا جان تازه‌ای به این کمپانی دهد. مدیرعامل جدید سونی با تغییر برخی سیاست‌ها قصد اعمال تغییرات اساسی را داشته است. در ادامه این سیاست‌ها، سونی اعلام کرده که به فروشندگان خود اجازه نخواهد داد روی تلویزیون‌های تولیدی این شرکت از یک حد بیشتر تخفیف اعمال کنند. سامسونگ نیز اعلام کرده این سیاست را از این پس برای تلویزیون‌هایش اعمال خواهد کرد. آیا این سیاست جواب می‌دهد یا مشتریان را به سمت محصولات رقبای بزرگی چون ال‌جی و پاناسونیک گرایش خواهد داد؟
تبلیغات

هم سونی و هم سامسونگ فروشنده ها را از ارائه تخفیف به مشتریان تلویزیون منع کرده اند. به گزارش وال استریت ژورنال این حرکت برای حفظ حاشیه سود تولیدکنندگان و منفعت فروشندگان انجام شده تا از کار برخی مشتریان که مدل‌های مورد نظرشان را در فروشگاه از نزدیک بررسی می‌کنند ولی بعد همان محصولات را با قیمتی کمتر به صورت آنلاین خریداری می کنند جلوگیری شود.

اپل نیز سیاست‌های سفت و سخت مشابهی را برروی فروشندگان محصولات خود اعمال می‌کند و سونی قیمت فروش برخی محصولات خاص خود چون کنسول‌های بازی را از همین روش کنترل می‌کند. با این حال نگرانی‌هایی وجود دارد که اعمال محدودیت تخفیف روی قیمت تلویزیون می‌تواند مشتریان را به سوی رقبای دیگری چون LG و Panasonic که اجازه تخفیف را از فروشندگان نمی‌گیرند، سوق دهد. ماه گذشته افزایش بیش از 1,000 دلار روی برخی از محصولات سونی را شاهد بودیم که بیانگر استراتژی تازه این کمپانی برای حرکت به سوی محصولاتی با قیمت بالا است و از ماه فوریه نیز برای HDTV های سری 2012 سامسونگ نیز کف قیمت فروش یا همان محدودیت در تخفیف اعمال شد. سامسونگ همچنین گفته که بعید نیست که لپ‌تاپ‌های خود را نیز با قیمت بالا ارائه کند.

قطعا جای تعجب ندارد که سونی بخواهد اقدامات سفت و سختی را اعمال کند تا بخش تلویزیون خود را دوباره در بازار احیا کند، اما تصمیم سامسونگ کمی عجیب و ناپسند است. این که این تولید کننده کره ای بخواهد سود خود را به حداکثر برساند قابل درک است اما توانایی‌اش در رقابت روی قیمت همیشه یکی از مهم‌ترین ابزارهایش در سلطه یافتن بر رقبای ژاپنی‌اش بوده است. ما نمی‌دانیم سیاست جدیدی که سامسونگ و سونی قصد اعمال آن را دارند به کجا خواهد رسید، اما یک چیز واضح است: حالا حالا‌ها نمی‌توانیم منتظر حراج تلویزیون‌های این دو کمپانی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات