هواوی و شیائومی برای توسعه‌ی فناوری واقعیت مجازی با یکدیگر همکاری می‌کنند

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
پس از گسترش فناوری واقعیت مجازی توسط شرکت‌هایی مثل فیسبوک، سامسونگ و سونی حالا به نظر می‌رسد شرکت‌های چینی هواوی و شیائومی هم وارد این صنعت خواهند شد. شاید با ورود این شرکت‌ها شاهد محصولات ارزان‌تری در زمینه واقعیت مجازی باشیم.
تبلیغات

واقعیت مجازی یکی از فناوری‌های پر سروصدا طی دو سال گذشته است که شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ و سونی در این زمینه در حال فعالیت هستند تا فناوری واقعیت مجازی خود را توسعه دهند. ولی واقعیت مجازی یکی از صنعت‌هایی است که شرکت‌های چینی هنوز با جدیت وارد آن نشده‌اند و به نظر می‌رسد حالا چینی‌ها هم عزم خود را برای ورود به این حوزه فناوری جزم کرده‌اند.

فنگ شین-مدیر عامل شرکت Storm Technologies‌ به تازگی اعلام کرده است که هواوی و شیائومی در حال حاضر مشغول همکاری با هم برای توسعه فناوری واقعیت مجازی خود هستند و در نظر دارند تا از حاصل کار خود در سه ماه سوم یا چهارم سال ۲۰۱۵ رونمایی کنند.

هر چند این خبر هنوز توسط هیچ یک  از این دو شرکت تایید نشده،  ولی جای تعجب نیست که دو غول فناوری چینی تصمیم بگیرند تا وارد دنیای واقعیت مجازی شوند. با توجه به شهرت این دو شرکت در تولید محصولاتی با کیفیت خوب و قیمت مناسب خیلی جالب خواهد بود که بدانیم این دو شرکت در زمینه‌ی واقعیت مجازی چه محصولی را روانه بازار خواهند کرد.

باید منتظر بمانیم تا طی ماه‌های آینده متوجه شویم که محصولات جدید هواوی و شیائومی در زمینه واقعیت مجازی چه خواهند بود؛ ولی امیدواریم این دو شرکت با تولید محصولاتی با کیفیت خوب و قیمت مناسب استفاده از  واقعیت مجازی را برای مردم بیشتری امکان پذیر سازند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات