تماشا کنید: آی بی ام ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار مک بوک از اپل خریداری می کند

شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
آی بی ام تصمیم گرفته تا کامپیوترهای کارکنان خود را نیز با یاری گرفتن از اپل بروزرسانی کرده و مک بوک‌ را جایگزین‌ کامپیوترهای کنونی لنوو کند.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده که برگرفته از اطلاعات داخلی کمپانی بود، اخباری مبنی بر خرید ۵۰٫۰۰۰ دستگاه مک بوک توسط آی بی ام برای کارکنانش تا پایان سال ۲۰۱۵ منتشر شده بود. با انتشار یک ویدیوی داخلی از آی بی ام، جف اسمیت، مدیر ارشد اطلاعات این کمپانی خبر از خرید ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار مک بوک می‌دهد.

در این ویدیو اسمیت از گفتگوی خود با نیل اُ کانر، مدیر ارشد اطلاعات اپل می‌گوید که براساس آن این دو نفر در مورد جایگزینی لپ تاپ لنوو با مک بوک‌ اپل گفتگو کرده‌‌اند. همانطور که در ویدیوی زیر نیز مشاهده می‌کنید، اسمیت به توصیف گفتگویش با کانر می‌پردازد. به گفته‌ی اسمیت وی از کانر می‌خواهد تا با همکاری وی به سر گرفتن معامله کمک کنند.

وی کاهش قیمت و برابری یا کمتر بودن قیمت مک بوک‌ها با پی‌سی را از جمله‌ی دلایلی می‌خواند که در صورت محقق شدن آن این معامله انجام می‌شود. اما کانر از این موضوع امتناع می‌کند. اسمیت در مرحله‌ی بعد از کانر در مورد بزرگ‌ترین مشتری مک‌بوک سوال می‌پرسد. کانر بزرگ‌ترین مشتری مک بوک‌های اپل را خریدار ۲۵٫۰۰۰ مک بوک در سال می‌خواند.

در قسمت‌هایی از ویدیو، اسمیت مکالمه‌ی اخیر خود با تیم کوک و فلچر پرِوین، قائم مقام آی بی ام را تشریح می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده پریم خواستار تعویض ۵۰ تا ۷۵ درصد از تینک پدهای لنوو است که هم اکنون توط کامندان آی بی ام مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

برخلاف سال‌های دور که اپل موضع متفاوتی در مورد آی بی ام داشت و حتی آگهی تلویزیونی معروف ۱۹۸۴ را منتشر کرد، حال این دو کمپانی روابط بسیار نزدیکی را با یکدیگر دارند. سال گذشته این دو کمپانی برای ارائه‌ی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها برای مشتریان تجاری به توافق رسیدند، بطوریکه سخت‌افزار اپل با اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مبتنی بر iOS آی بی ام ترکیب شده و مشتریان تجاری می‌توانند از سرویس‌های تجاری آی بی ام روی آیپد‌ها و آیفون‌های اپل استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات