تمرکز گوگل بر فروش و توسعه اندروید و مقابله با رقبا

یک‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا شرکت گوگل می‌کوشد تا بیش از پیش عملکرد خود را روی توسعه و فروش آندروید متمرکز کرده و همکاری‌اش با شرکت‌های سخت‌افزاری را سر و سامان دهد.
تبلیغات

اندروید بین کاربران بسیار محبوب می باشد ولی فروش و بازاریابی آن کمی نامنظم است. چراکه هر تولیدکننده سخت‌افزاری دست به ایجاد نسخه مخصوص خود زده و آن را در قالب گوشی هوشمند و تبلت مربوطه به خود عرضه می‌کند.

شاید هم‌اکنون زمان تغییر فرارسیده باشد. بنا به گزارش وال استریت ژورنال، گوگل می‌کوشد تا استراتژی خود در مورد آندروید را تغییر داده و جبهه متحدی برای گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ ایجاد نماید و از اعمال نفود و کنترل این سیستم‌عامل توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات همراه جلوگیری کند.

در این گزارش آمده است:

گوگل قصد دارد تا دسترسی زودهنگام به نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید را برای تولید کنندگان ابزارهای اندرویدی فراهم کند و برخی از ابزارهای تولیدی را خود بصورت مستقیم به کاربران عرضه کند. در گذشته گوگل یک تولیدکننده خاص را برای معرفی نسخه‌های جدید سیستم‌عاملش انتخاب می‌کرد و باقی تولیدکنندگان دنباله رو وی بودند و تلفن‌های اندرویدی نیز از طریق سرویس‌دهندگان مخابراتی و فروشندگان موبایل به فروش می‌رسیدند، اما گوگل قصد دارد سیستم فروش مستقیم خود را نیز راه اندازی کند.

گوگل برای معرفی آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید تصمیم گرفته همزمان 5 گوشی و تبلت سری Nexus که مجهز به اندروید 5.0 هستند را از طریق وب‌سایتش به فروش برساند. این 5 محصول قرار است توسط 5 کمپانی بزرگ دنیا به صورت نمونه اولیه تهیه شوند.

البته هنوز از نام این پنج شرکت تولید کننده نمونه اولیه محصولات نکسوس مشخص نشده ولی گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که این شرکت‌ها عبارتند از موتورولا، اسوس، اچ تی سی، سامسونگ و سونی. از طرف دیگر خبرهایی به گوش می‌رسد که وجود موتورولا به عنوان یکی از این پنج تولید کننده قطعی است.

با وجودی که فروشنده‌های قدیمی محصولات گوگل همچون گذشته پابرجا خواهند بود، فروش از طریق سایت گوگل در امریکا، اروپا و آسیا امکان‌پذیر بوده و نسخه بعدی آندروید 5.0 موسوم به آبنبات ژله‌ای را از این طریق به مشتریان ارائه خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که گوگل می‌خواهد تمرکز بیشتری روی برنامه نویسی، فروش و بازاریابی آندروید داشته باشد. برخی معتقدند گوگل می کوشد تا از پتانسیل موتورولا برای مقابله با رقبای قدر سخت‌افزاری خود بهره ببرد.

از دیگر سوی تنها رقیب جدی آندروید، شرکت اپل و محصولات متنوع آن است که با ارائه یک پلتفرم نرم افزاری واحد، سرسختانه به مقابله با آندورید می پردازد‌ و در حقیقت کاربرانی که گوشی آیفون یا تبلت‌های اپل را تهیه می‌کنند، هیچ دغدغه و نگرانی بابت بروزرسانی دستگاه خود ندارند.

در مقابل، جدیدترین نسخه آندروید که موسوم به ساندویچ بستنی است، پس از هفت ماه از معرفی تنها توانسته در 5 درصد از ابزارهای الکترونیکی آندرویدی حضور داشته باشد. از طرفی اپل می‌کوشد‌ تا از پس شرکای سخت‌افزاری گوگل نیز بر بیاید.

به همین خاطر است که گوگل نیز در فکر ایجاد رویکردی یکپارچه و همه جانبه برای حفظ جایگاه سیستم‌عامل محبوب خود است. نظر شما چیست؟ آیا گوگل می‌تواند نظم خاصی را در ارائه نسخه‌های جدید اندروید دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات