انگشتر دستورات حرکتی دست را به عینک گوگل ارسال می‌کند

یک‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
پروژه عینک گوگل می‌تواند یکی از حلقه‌های گمشده میان واقعیت و دنیای مجازی باشد. اخیرا گوگل، اختراع‌جدید را به نام خود ثبت کرده که مربوط به ژست‌ها و دستورات حرکتی دست برای کنترل عینک پر سر و صدای خود است. آنچه دستگیرمان شده، آن است که نشانگری پوشیدنی مثل انگشتر که الگویی مسطح روی خود دارد و حتی می‌تواند نامرئی باشد، دستورات حرکتی را منتقل می‌کند.
تبلیغات

بنا به آن چه در بلاگ Patentbolt که محور اصلی آن مبتنی بر مالکیت معنوی است، گوگل اخیرا سه حق اختراع  (Patent) در رابطه با نحوه کار عینک گوگل با دستورات حرکتی به ثبت رسانده است. Patentbolt افزود که ویژگی دستور حرکتی بسته به نشانگرهای پیشرفته پوشیدنی به فرم یک حلقه انگشتر و یا خالکوبی دیجیتالی نامرئی، در روز یا شب کار می‌کند. نشانگرهای پوشیدنی مذکور می‌توانند در قالب یک انگشتر، یک دستبند، ناخن مصنوعی و یا یک عکس برگردان روی انگشت، یک دستکش و موارد پوشیدنی دیگر وجود داشته باشند.

مقاله‌های مرتبط:

    یک سطح بازتابنده مادون قرمز نیز به فرم یک الگوی مسطح در نشانگر پوشیدنی گنجانده شده است. گوگل مدعی است که الگوی مسطح می‌تواند یک عدد، الگویی از خطوط، الگویی از اشکال، یک تصویر و یا سایر طرح‌های تصویری باشد. اختراع ثبت‌شده اخیر نشان می‌دهد که الگوی مسطح ممٖکن است نامرئی باشد که در این صورت احتمالا تشخیص آن با دستگاه‌های تشخیص مادون قرمز مثل یک دوربین مادون قرمز خواهد بود.

    ظاهرا این حلقه، انگشتر، دستبد و یا وسیله مشابه دیگر، وظیفه انتقال دستورات حرکتی به عینک گوگل را برعهده خواهند داشت و به این ترتیب کاربر با حرکت دست خود می‌تواند دستورات مشابه آنچه کینکت مایکروسافت به ایکس‌باکس ۳۶۰ منتقل می‌کند را شبیه‌سازی کند.

    Patentbolt می نویسد: "در نهایت حق اختراعی که اخیرا به نام گوگل ثبت شده و جزئیاتی مربوط به تکنولوژی مورد استفاده در عینک‌های ویدئویی این کمپانی را فاش می‌کند، حقیقتا از آن چیزی که اکثر ما فکر می‌کردیم بسیار پیشرفته‌تر است. این می تواند نشانه‌ای مثبت باشد از این که گوگل احتمالا نسخه‌های متفاوتی از عینک ویدئویی خود را در دست بررسی دارد و این که برنامه و چشم اندازی که پیش روی این دستگاه جدید وجود دارد بسیار عمیق تر از آن چیزی است که غالب مردم تصور می کردند".

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات