مدیر عامل بلک‌بری: توجه خود را بیشتر بر روی بالا بردن امنیت سیستم عامل متمرکز خواهیم کرد

شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
مدیر عامل شرکت بلک‌بری در گفت و گوی تازه‌ی خود با خبرنگاران، درباره‌ی آینده‌ی این شرکت و راهی که طی خواهند کرد، سخن گفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بلک‌بری در سال‌های نه چندان دور بسیار باشکوه و قدرتمند عمل می‌کرد؛ اما با ظهور اپل این شرکت روند نزولی خود را آغاز کرده و به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه دارد. البته بلک‌بری به دلیل امنیت بالای سیستم‌عامل آن، همچنان گوشی مورد علاقه‌ی حرفه‌ای‌ها و افراد دولتی است، اما توجه افراد عادی به آن بسیار کم شده است.

آقان چن، مدیر عامل بلک‌بری، در مصاحبه‌ی اخیر خود اعتراف کرده است که برای مدتی توجه این شرکت به جای تولید گوشی همراه، بر روی بالابردن امنیت سیستم عامل بلک‌بری متمرکز خواهد بود. بلک‌بری همچنان عنوان امن‌ترین سیستم‌عامل موبایل را در دست دارد و به نظر می‌رسد، در حال حاضر بهترین گزینه برای این شرکت تمرکز بیشتر بر روی آن باشد. آقای چن مدعی است که شرکت در سال‌های مدیریت او به طور سالانه ۱۰۰ میلیون دلار در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات امن سرمایه‌گذاری کرده است. بلک‌بری کمپانی‌های متخصص در زمینه‌های ارتباطات سمعی و بصری ایمن، طبقه‌بندی اطلاعات و طراحی نرم‌افزارهای پیام‌رسان ایمن را خریداری کرده است. کمپانی AdHoc که جدیدترین خرید این شرکت به حساب می‌آید، شرکتی متخصص در طراحی نرم‌افزار‌های پیام‌رسان ایمن است که با وزارت دفاع و اداره‌ی امنیت داخلی آمریکا قراردادهای همکاری به امضا رسانده است.

در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند نیز آقای چن بیان کرد که تعداد گوشی‌های هوشمند معرفی شده‌ی خود به صورت سالانه را از حدود ۴ به یک یا دو عدد کاهش خواهند داد. این تغییر در سیاست به معنای اخراج بخشی از کارکنان خواهد بود؛ اما آقای چن بیان می‌کند که در واقع تعداد موقعیت‌های شغلی تغییری نخواهند کرد، بلکه زمینه‌ی کاری عوض خواهد شد. مدیر عامل بلک‌بری همچنین معرفی دستگاهی برای افرادی که در کارهای روزمره از آیفون و در کارهای حرفه‌ای خود از بلک‌بری بهره می‌برند، را تأیید کرد اما اطلاعات بیشتری از آن را ارائه نداد. احتمال می‌رود، بلک‌بری گجتی را معرفی کند که به نوعی با هر دو گوشی آیفون و بلک‌بری در ارتباط باشد.

نظر شما در مورد این شرکت چیست؟ آیا سیاست جدید بلک‌بری را صحیح ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات