کوالکام ۷۷۴ میلیون دلار در تایوان جریمه شد

پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام به دلیل سوء‌استفاده از حق انحصار در مودم‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند مبلغی بالغ بر ۷۷۴ میلیون دلار جریمه شده است.
تبلیغات

طبق اعلام کمیسیون تجارت منصفانه‌ی تایوان، کوالکام به دلیل سوءاستفاده از جایگاه خود در بازار و دریافت حق امتیاز غیرمنصفانه و فراتر از ضوابط به پرداخت جریمه‌‌ی ۷۷۴ میلیون دلاری محکوم شده است. پس از جریمه‌ی این غول تراشه‌سازی در کشورهای چین و کره‌جنوبی در دو سال گذشته،‌ تایوان نیز به جمع کشورهایی پیوسته است که دریافت حق امتیاز بالا توسط کوالکام را غیر قانونی می‌داند. اپل و کوالکام نیز درگیر دعاوی حقوقی متعددی هستند؛ اصلی‌‌‌ترین دلیل چالش‌های حقوقی این دو غول دنیای فناوری، مساله‌ی دریافت بیش از اندازه‌ی حق امتیاز توسط کوالکام است.

کمیسیون تجارت منصفانه‌ی تایوان معتقد است که کوالکام با در دست داشتن پتنت‌ها و تکنولوژی‌های مرتبط با CDMA و LTE، از جایگاه خود در اعطای حق استفاده از این تکنولوژی‌ها سوء‌استفاده کرده است.

کوالکام نیز در واکنش به این حکم، ضمن رد کردن این اتهامات در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که این جریمه رابطه‌ی معقولی با مقدار درآمدها و فعالیت‌های کوالکام در تایوان نداشته و این شرکت درخواست ارائه‌ی جزئیات در مورد میزان جریمه و روش محاسبه‌ی آن را به زودی ارائه خواهد کرد.

شرایط این روزهای کوالکام چندان خوشایند نیست و کسب‌وکار این غول تراشه‌سازی در نقاط مختلف جهان در خطر است؛ بسیاری از ما کوالکام را با ساخت پردازنده‌های اسنپدراگون می‌شناسیم، با این حال بخش بزرگی از درآمد این شرکت از راه حق امتیاز پتنت‌‌ها به‌دست می‌آید. به نظر می‌رسد دعوای حقوقی کوالکام با شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی به یک امر طبیعی در این روزها تبدیل شده است از این رو آینده‌ی این شرکت بیش از هر زمان‌ دیگری به خطر افتاده است. نظر شما در مورد فعالیت‌های کوالکام چیست؟ آیا کوالکام حق دریافت مبالغ دلخواه خود برای پتنت‌ها را دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات