اسناد گوگل برای اثبات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی گوگل، آژانس‌های روسی میلیون‌ها دلار صرف تبلیغات در یوتیوب، جی‌میل و جستجوی گوگل به منظور تاثیر بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا کرده‌اند.
تبلیغات

به گزارش واشنگتن پست، تبلیغات اولین اسناد و شواهدی است که گوگل دال بر دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا یافته است. بر اساس این مدارک، آژانس‌های روسی سعی داشته‌اند با استفاده از پلتفرم تبلیغاتی گوگل، تبلیغات اثرگذار بر انتخابات آمریکا را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

پیش از این خبری در خصوص تبلیغات انتخاباتی خریداری شده توسط روس‌ها با موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا در فیسبوک منتشر شده بود. حال خبر جدید ماهیت متفاوتِ افرادی که تبلیغات را در پلتفرم تبلیغاتی گوگل پخش کرده‌اند با ماهیت افراد مربوط به تبلیغات فیسبوک اثبات می‌کند.

یک مقام رسمی گوگل در این خصوص گفت:

ما سیاست‌های دقیقی در خصوص تبلیغات منتشر شده با موضوعات سیاسی و مذهبی در پلتفرم گوگل داریم. گوگل در حال بررسی هرچه دقیق‌تر سیستم تبلیغاتی خود برای سوءاستفاده‌های احتمالی است و برای این منظور همکاری‌هایی را با محققان و شرکت‌های مختلف دارد.

حضور اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی و اتهامات مربوط به دخالت روسیه، هنوز سایه‌ای بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا به شمار می‌روند. با وجود گذشت یک سال از انتخابات، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری و مقامات دولتی در حال بررسی و کشف مسائل مربوط به انتخابات سال ۲۰۱۶ هستند.

شرکت فیسبوک کل تبلیغات خریداری شده توسط روس‌ها را ۳۰۰۰ مورد برآورد کرده و اطلاعات مربوط به آن‌ها را به کنگره ارائه کرده است. اما کنگره در خصوص پلتفرم تبلیغاتی گوگل درخواست متفاوتی دارد؛ بدین منظور گوگل باید اطلاعات دقیق‌تر در خصوص اسامی آژانس‌هایی که تبلیغات خریداری کرده‌اند را فراهم کند. در طول هفته‌ای که گذشت، الکس استاموس، مدیر بخش امنیت فیسبوک، در توییتی از این شبکه‌ی اجتماعی دفاع کرده و اعلام کرد که این شبکه در حال استفاده‌ی وسیع از الگوریتم‌های پیچیده است و اخبار جعلی منتشر شده در خصوص فیسبوک کاملا بی‌اساس است.

انتظار می‌رود در تاریخ یک نوامبر، مقامات شرکت گوگل، فیسبوک و توییتر در جلسه‌ای با کنگره در مورد تبلیغات منتشر شده در پلتفرم خود شهادت دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات