,وال استریت ژورنال : کوالکام ۴٫۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج می‌کند

سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
پس از پشت سرگذاشتن ی بازه‌ی زمانی موفق توسط کوالکام، این کمپانی آمریکایی در حال سپری کردن روزهای سختی است؛ آخرین شنیده‌ها حکایت از این دارند که ۴٫۰۰۰ نفر از کارکنان این کمپانی اخراج خواهند شد.
تبلیغات

کوالکام در سال‌های گذشته با اقتدار فراوانی در اوج به کار خود ادامه می‌داد؛ اما اخیرا این کمپانی با ظهور رقبایی کاربلدی نظیر مدیاتک و وجود مشکلاتی نظیر گرم شدن تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ روزهای چندان خوشی را پشت سر نمی‌گذارد. پس از آنکه سامسونگ راه خود را از این کمپانی جدا کرد، اوضاع بیش از پیش بدتر شده است؛ بطوریکه براساس شنیده‌ها کوالکام در پی آن است تا اواخر سال جاری میلادی بیش از ۴٫۰۰۰ نفر از نیروهای خود را در ادامه تعدیل نیرویی که سال گذشته نیز انجام داد، از کمپانی اخراج کند. کوالکام علاوه بر موارد ذکر شده با تحقیقاتی در زمینه‌ی تخطی از قوانین تجارت در اروپا دست به گریبان است و به همین علت جریمه‌ای یک میلیارد دلاری را به دولت چین پرداخته است.

کوالکلم در پی آن است تا با انجام برنامه‌های بازسازی و سازمان‌دهی مجدد خود همچون سایر کمپانی‌های بزرگ همچنان سرپا بماند. این اقدامات می‌تواند حتی باعث بالا رفتن قیمت سهام کمپانی نیز شود. ابتدای سال جاری میلادی سامسونگ اعلام کرد که دیگر از تراشه‌های کوالکام استفاده نخواهد کرد و برای اولین بار گوشی‌هوشمند خود را همراه با اکسینوس ۷۴۲۰ روانه‌ی بازار کرد. البته نباید از این نکته غافل شد که فعالیت در حوزه‌ی تراشه‌های موبایل اصلی‌ترین منبع درآمد کوالکام نیست.

یکی از منابع اصلی درآمد کوالکام، دریافت گواهی پتنت‌ها و حق استفاده از فناوری‌هایش است. ضمنا این کمپانی در حال حاضر ۳۲ میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد که از این‌رو نباید وضعیت کمپانی را بسیار بحرانی خواند. بسیاری از تحلیل‌گران احتمال جدا کردن بخش تولید تراشه‌ها از بخش ارائه‌ی گواهی را پیش‌بینی کرده‌اند؛ هرچند شاید برنامه‌های بازسازی موفقیت‌آمیز بوده و تراشه‌هایی نظیر اسنپدراگون ۸۲۰ بتواند روزهای خوب را به کوالکام باز گرداند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات