ارزش کل بازار سرمایه‌ی گوگل با افزایش ۶۵ میلیاردی به ۴۶۸ میلیارد دلار رسید

شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل از جمله‌ی کمپانی‌هایی است که مجموع ارزش سهام آن رقم بسیار بالایی است؛ اما پس از آنکه این کمپانی روز جمعه گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد، ارزش کل بازار گوگل با افزایش ۶۵ میلیارد دلاری به ۴۶۸.۳ میلیارد دلار رسید.
تبلیغات

دیروز گوگل گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ خود را منتشر کرد که ارقام ارائه شده در طی این گزارش بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های دست‌اندرکاران وال استریت بود؛ از این‌رو سهام این کمپانی با افزایش ارزش خود به میزان ۱۱ درصد روبرو شد. همین افزایش نهایتاً باعث شد تا ارزش بازار گوگل با افزایشی ۶۵ میلیارد دلاری به بیش از ۴۶۸.۳ میلیارد دلار افزایش یابد.

برای اولین بار در تاریخ گوگل، سهام کلاس A این کمپانی با قیمتی فراتر از ۷۰۰ دلار داد و ستد شد. در ۶ فصل اخیر، گزارش‌های مالی ارائه شده توسط گوگل نتوانسته بود انتظارات وال استریت را برآورده کند، حال آنکه انتشار گزارش مالی این کمپانی بیش از پیش‌بینی‌های انجام شده بود که همین امر منجر به صعود قیمت ۱۱ درصدی سهام گوگل شد. سهامداران به تصمیمات اتخاذ شده توسط کمپانی در حوزه‌ی کاهش هزینه‌ها بسیار امیدوار هستند.

پیش از این اپل با ازایش ۴۶.۴ میلیارد دلاری ارزش کل بازار سهام رکورد دار بود. این کمپانی در تاریخ ۲۵ آوریل ۲۰۱۲ پس از ارائه‌ی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول خود که با فروش ۳۵ میلیون دستگاه آیفون 5 همراه شده بود، با افزایش یکباره‌ی قیمت سهامش روبرو شد. در حال حاضر اپل با داشتن ارزش کل بازاری که بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد، نه‌تنها با ارزش‌ترین کمپانی دنیای فناوری بلکه با ارزش‌ترین کمپانی کل تاریخ تجارت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات