نگاهی به افت فروش تبلت‌ها در سال‌های اخیر

جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بازار تبلت‌ها به مانعی بزرگ برخورد کرده است. برای دومین سه‌ماهه‌ی پیاپی در آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی، آمار فروش تبلت‌ها کاهش ۶ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته نشان می‌دهند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در مقایسه‌ی سالانه، فروش تبلت‌ها کاهش زیادی داشته است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۱ فروش آن‌ها رشدی ۳۰۵ درصدی را نشان می‌داد، اما این رشد در سال ۲۰۱۴ به ۸ درصد رسید.

با توجه به گزارش‌های جدید منتشر شده، کارشناسان مجبور به تجدیدنظر در مورد پیش‌بینی‌های فروش خود برای تبلت‌ها شده‌اند، بازاری که در گذشته‌ای نه چندان دور، بازاری بسیار جذاب برای سازندگان گجت‌ها بوده امروزه در سراشیبی قرار گرفته است و رو به پایین حرکت می‌کند.

2015 07 10 200316

در ادامه به نکاتی جالب در مورد گزارش‌های منتشر شده اشاره خواهیم کرد.

  • در طی پنج سال آینده رشد پایینی برای بازار تبلت‌ها پیش‌بینی می‌شود که دلیل اصلی همان رشد کم، فروش تبلت‌های ارزان قیمت خواهد بود. در طی بازه‌ی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ میلادی رشد پایین ۲.۵ درصدی در تعداد فروش را مشاهده خواهیم کرد که به معنای فروش ۲۸۱ میلیون دستگاه تبلت در پایان این بازه خواهد بود.
  • فروش آیپدها برای پنجمین سه‌ماهه‌ی متوالی دچار کاهش شده است. افت ۲۳ درصدی فروش در سه ماهه‌ی اول سال میلادی جاری نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۴ میلادی، بزرگ‌ترین افت را در تاریخ اپل نشان می‌دهد.
  • رشدی محسوس در بازار تبلت‌های ارزان قیمت مشاهده می‌شود. تبلت‌های ارزان قیمت ۴۳ درصد از بازار تبلت‌ها را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که در سال گذشته این سهم ۲۵ درصد بوده است. اپل و سامسونگ مجموعاً ۱۰ درصد از بازار را در طی سال گذشته از دست داده‌اند.
  • استفاده‌ از تبلت‌ در سازمان‌ها به عنوان تنها ناجی این بازار شناخته می‌شود اما به نظر می‌رسد این بازار نیز اوضاع خوبی ندارد. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۸ میلادی تنها ۴ درصد از فعالیت‌های سازمانی توسط تبلت‌ها انجام شوند.
  • حتی در بازاری مانند آمریکا که تبلت‌ها استفاده‌ی بیشتری دارند، تنها ۱۸ درصد از شرکت‌ها از تبلت‌ها استفاده می‌کنند، البته ۵۰ درصد دیگر از شرکت‌ها نیز آمادگی خود را برای به کارگیری تبلت‌ها طی یک سال آینده اعلام کرده‌اند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات