مایکروسافت ۷٫۸۰۰ کارمند بخش سخت افزار را اخراج می‌کند

چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
نیویورک تایمز صبح امروز با انتشار خبری که برگرفته از اطلاعات ارائه شده توسط منابع نزدیک به مایکروسافت است، اعلام کرد که ردموندی‌ها در آینده‌ی نزدیک دور جدیدی از اخراج کارمندان خود را آغاز می‌کند. این کمپانی پس از انتشار این خبر، اخراج بیش از ۷٫۸۰۰ نفر از کارکنان خود را تایید کرد.
تبلیغات

پس از آنکه نیویورک تایمز صبح امروز با انتشار گزارشی از دور جدید اخراج نیروها در مایکروسافت خبر داد، این کمپانی با تایید این خبر عنوان کرد که در نظر دارد تا در دور جدید بیش از ۷٫۸۰۰ نفر از نیروهای خود را از بخش سخت‌افزار اخراج کند.

بخش اعظمی از کارکنان قسمت سخت‌افزار در مایکروسافت شامل کارکنان پیشین نوکیا است که پس از تصاحب کمپانی فنلاندی راهی مایکروسافت شده‌اند. استفن الوپ، مدیرعامل پیشین کمپانی نوکیا در کنار جو هارلو، مدیر بخش گوشی‌های هوشمند مایکروسافت نیز ردموند را ترک می‌کنند. همچنین رویترز گزارش داده که مایکروسافت در گزارش مالی آینده‌ی خود ۷.۶ میلیارد دلار اختصاص یافته برای خرید نوکیا را در اسناد حسابداری خود وارد خواهد کرد تا فرآیند بازسازی بخش تولید گوشی‌های هوشمند خود را کامل کند.

با در نظر گرفتن شرایط موجود، نمی‌توان همه چیز را بر وفق مراد دوستداران گوشی‌های هوشمند لومیا خواند. نیویورک تایمز پیش بینی کرده که مایکروسافت در آینده‌ی نزدیک به اشتباه بودن خرید نوکیا اعتراف خواهد کرد. وارد کردن مبلغ پرداخت شده برای تصاحب نوکیا در اسناد حسابداری تاثیر خود را در گزارش آینده‌ی مایکروسافت نشان خواهد داد.

ساتیا نادلا با ارسال ایمیلی به کارکنان مایکروسافت علاوه بر تاکید روی اهمیت تجارت گوشی‌های هوشمند برای ردموندی‌ها، اعمال برخی تغییرات را اجتناب ناپذیر خوانده و به این موضوع اشاره کرده که تجارت گوشی‌های هوشمند منعکس کننده‌ی سیاست مایکروسافت در مورد سیستم عامل ویندوز است. وی در این خصوص گفته:

ما با تغییر سیاست خود از گسترش یک تجارت منحصر به گوشی‌های هوشمند در حال توسعه‌ی استراتژی خود به منظور اشاعه‌ی استفاده از اکوسیستم ویندوز هستیم که گوشی‌های هوشمند را نیز شامل می‌شود.

نادلا همچنین به سرویس‌های تبلیغات و نقشه‌ی کمپانی نیز اشاره کرده که تاثیر شگرفی روی استراتژی موبایل این کمپانی خواهد داشت. این تعدیل نیرو در واقع بخشی از سیاست اخراج ۱۸٫۰۰۰ تن از کارکنان مایکروسافت است که سال گذشته اعلام شد و بخش بزرگی از این تعدیل جزو کارمندان نوکیا خواهند بود. با توجه به خروج استفن الوپ و همچنین جو هارلو، مایکروسافت مشخصا در پی تغییر سیاست‌های خود در بخش گوشی های هوشمند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات