مایکروسافت پتنتی شبیه به فناوری فورس تاچ اپل را ثبت کرد

چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
بعد از کمپانی اپل که به استفاده از فناوری Force Touch در محصولات خود روی آورده است، این بار نوبت به مایکروسافت رسیده تا نسخه‌ای جدید از فناوری مربوط به نمایشگر لمسی خازنی حساس به فشار را به نام خود ثبت کند.
تبلیغات

 کمپانی اپل در مراسم Spring Forward از فناوری فورس تاچ برای نمایشگر لمسی و ترک‌پد محصولات خود رونمایی کرد که براساس آن با توجه به میزان فشار وارده روی صفحه‌ی لمسی می‌توان از امکانات و قابلیت‌های مختلف بهره برد. حالا مایکروسافت نیز تصمیم گرفته پتنت اختصاصی خود از این فناوری را به ثبت برساند.

پتنت ثبت‌شده توسط مایکروسافت پکن ابزار ورودی HID چند لمسی حساس به فشار را شرح می‌دهد که می‌تواند اطلاعات مربوط به فشار و ورودی لمسی تمام انگشتان را به طور همزمان گزارش کند. این طراحی می‌تواند به صورت فرم‌فکتورهای متنوع مانند قرارگیری در قسمت بالای صفحه کلید (مانند کاور Surface Touch) و روی نمایشگر یکپارچه شود و با توجه به استفاده از خطوط دریافت‌کننده‌ی اضافی کنترلرهای چند لمسی معمولی، نسبت به نمونه فناوری فورس‌تاچ اپل، می‌تواند مقرون به صرفه‌تر هم باشد.

به نظر شما با توجه به علاقمندی ردموندی‌ها برای توسعه قابلیت‌های کاشی زنده، آیا این فناوری را می‌توان در ویندوزفون نیز مشاهده کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات