سامسونگ و اوپو با شکایت یک مؤسسه‌ی حمایت از مصرف‌کننده چینی راهی دادگاه شدند

سامسونگ و اوپو با شکایت یک مؤسسه‌ی حمایت از مصرف‌کننده چینی راهی دادگاه شدند

یک گروه حمایت از مصرف‌کننده در چین شکایتی را علیه سامسونگ و اوپو مطرح کرده است. Shanghai Consumer Council معتقد است که این دو شرکت نرم‌افزارهای پیش‌فرض اضافی زیادی را روی ابزارهای هوشمند خود نصب می‌کنند که مشکلاتی را برای برخی کاربران ایجاد می‌کند.

 گروه حمایت از مصرف‌کننده‌ی شانگهای می‌گوید که پس از دریافت شکایت‌های زیاد از سوی مشتریان، تصمیم به اقدام قانونی بر علیه سامسونگ و اوپو گرفته است. این گروه اعلام کرده که با توجه به تعداد نرم‌افزارهای زیاد از پیش نصب‌شده روی گوشی‌های هوشمند سامسونگ و اوپو، کاربران فضای ذخیره‌سازی کمتر از حد انتظاری را تجربه کرده‌اند؛ همچنین این نرم‌افزارها باعث افزایش ترافیک دیتا نیز شده‌اند.

این گروه در مصاحبه‌ای با شانگهای دیلی اعلام کرده است:

وقتی ما گلکسی نوت ۳ سامسونگ را آزمایش کردیم، 44 نرم‌افزار از پیش نصب شده روی آن بود و این عدد برای اوپو Find 7a برابر با 71 بود. 

البته ذکر این نکته مهم است که این گروه در مورد این که دقیقاً چه تعریفی از یک نرم‌افزار ناخواسته دارد، ارائه نکرده است. این در حالی است که ما می‌دانیم بسیاری از نرم‌افزارهای از پیش نصب شده روی گوشی هوشمند اوپو، در واقع راهنمای کاربر با میانبرهای مربوطه هستند. 

مؤسسه‌ی حمایت از حقوق مصرف‌کننده‌ی شانگهای امیدوار است که با این اقدام مانع از این شود که سایر شرکت‌ها هم  نرم‌افزارهای سنگین یا اَپ‌های اضافه ارائه دهند. 

حالا سامسونگ و اوپو ۲ هفته فرصت دارند تا پاسخی به شکایت این مؤسسه بدهند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که پاسخ سامسونگ و اوپو چه خواهد بود.


از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید