فناوری بی‌نظیر مایکروسافت: ارسال دستورات حرکتی با دست به کامپیوتر بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی و از طریق دریافت و آنالیز امواج صوتی

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
هرچند شایعات بسیاری مبنی بر تلاش مایکروسافت و تولیدکنندگان لپ‌تاپ در راستای تولید کامپیوترهای مجهز به سنسور حرکتی کینکت، به گوش می‌رسد اما تیم تحقیقاتی مایکروسافت در حال کار برروی روش تازه‌ای است که کامپیوترهای فعلی و فاقد کینکت را نیز قادر به دریافت دستورات حرکتی اعضای بدن می‌کند. این فناوری فوق‌العاده جذاب که SoundWave نام‌گذاری شده، با محاسبه تغییر تن صدا و بدون نیاز به هیچ لوازم جانبی و تنها با استفاده میکروفون و اسپیکر کامپیوتر، حرکت دست را تشخیص می‌دهد. جزئیات بیشتر به همراه ویدیو کارکرد این فناوری را در ادامه مشاهده کنید.
تبلیغات

مایکروسافت در پروژه SoundWave از میکروفن و اسپیکر کامپیوتر برای درک تغییرات فرکانس صدا و محاسبه تغییرات فرکانس در زمان حرکت دست بهره می‌برد.

به نظر جالب می‌رسد نه؟ بدون نیاز به خرید سخت‌افزار اضافی و تنها با نصب یک نرم‌افزار معمولی، کامپیوتر شما قادر به دریافت دستورات حرکتی دست و تبدیل آنها به عملکردهای سیستمی می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

    در واقع در این روش، مایکروسافت از طریق امواج صوتی و محاسبه اختلاف‌ فرکانس بین آنها، عملکرد مشابه کینکت را پیاده سازی کرده است. حتی اگر از لپ‌تاپ خود در فضای شلوغ و پر سرو صدایی استفاده کنید باز همین SoundWave به خوبی عمل می‌کند. در این روش به عنوان مثال، کاربر می‌تواند با بالا و پایین بردن دست خود در مقابل کامپیوتر، عمل اسکرول در صفحه و یا فایل متنی را انجام دهد. یا با حرکت دادن دست خود از چپ به راست و یا برعکس بین تصاویر مختلف گالری عکس حرکت کند.

    یکی دیگر از کاربردهای جالب این فناوری، تشخیص دور شدن کاربر از کامپیوتر است. یعنی زمانی که میز کار خود را ترک می‌کنید کامپیوتر متوجه عدم حضور شما خواهد شد و بصورت خودکار کامپیوتر را قفل خواهد کرد. تمام این امکانات فوق‌العاده جذاب را در ویدیویی که در ادامه آمده، مشاهده کنید:

    هرچند این فناوری به این زودی‌ها نهایی نشده و وارد بازار نخواهد شد اما همانطور که در ویدیو مشاهده کردید، SoundWave پتانسیل بسیار بالایی برای ایجاد سادگی در انجام امور بدون نیاز به هزنیه اضافی را دارد.

    نظر شما در مورد SoundWave مایکروسافت چیست ؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات