همکاری مایکروسافت و ناسا در پروژه Sidekick

جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
در اوایل سال جاری میلادی مایکروسافت و ناسا اعلام کردند که در خصوص پروژه‌ی OnSight همکاری خواهند داشت. حال امروز این دو کمپانی از همکاری جدید خود در قالب پروژه‌ای جدید به نام SideKick پرده‌برداری کردند که در این پروژه هولولنز را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال می‌کنند.
تبلیغات

در پروژه‌ی جدید مایکروسافت و ناسا با نام SideKick، دستگاه واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت یعنی هولولنز به کار برده می‌شود. با استفاده از دید هولولنز ، دانشمندان ناسا توانایی کشف مناطقی از مریخ که درباره آن جستجو و تحقیق می‌کنند را خواهند داشت تا بتوانند گستره‌ی مطالعات خود را افزایش دهند. در حقیقت هولولنز در پروژه‌ی SideKick به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) فرستاده شده تا دانشمندان با استفاده از این قابلیت، مسیرهای جدیدی برای مریخ نوردی بررسی کرده و کار کنکاش در مریخ را از دید اول شخص پیگیری کنند و سپس داده‌های خود با استفاده از هولولنز آزمایش کرده و داده های جدید مریخ نوردی بدست آورند. البته قرار است تعدادی از دستگاه هولولنز در تاریخ ۲۹ ژوئن (سه روز دیگر) هنگام راه‌اندازی هفتمین مأموریت اسپیس‌ایکس مورد استفاده قرار گیرد.

پروژه Sidekick در مرحله اول دو حالت دارد. حالت اول که Remote Expert نام دارد از اسکایپ به منظور تفسیر مشاهده‌‌ی عملیات از دید فضانوردان استفاده می‌شود، علاوه بر این راهنمای زمان واقعی نیز صورت گرفته و بدین ترتیب فضانورد به راحتی می‌تواند مسیر عملیاتی خود را طی کند. همچنین فضانوردان با هولولنز از نوشتن بر روی کاغذ بی‌نیاز خواهند شد. 

حالت دوم این پروژه Procedure Mode نام دارد که تکمیل مراحل مستقر شدن در فضا با تصاویر هولوگرافیکی متحرک و سه بعدی هولولنز میسر خواهد شد. این قابلیت میزان زمان به کار برده شده توسط فضانوردان برای مستقر شدن در فضا را کاهش می‌دهد که می‌تواند به عنوان یک منبع ارزشمند برای مأموریت‌های عمیق و مهم مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین پروژه‌ی SideKick قرار است در عملیات NEEMO ناسا مورد استفاده قرار گیرد. این عملیات در روز بیست و یکم ماه جولای (30 تیر) راه اندازی شده و در آن فضانوردان و مهندسان به مدت دو هفته در ایستگاه تحقیقاتی جهانی که در زیر آب قرار دارد، مستقر می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات