بررسی کلی Galaxy S III سامسونگ به همراه بنچمارک، گالری عکس و ویدیوهای مربوطه

جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
مطالعه 5 دقیقه
پس‌از ماه‌ها انتظار و گمانه‌زنی‌های مختلف، بالاخره برترین تلفن اندرویدی سامسونگ در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در این مقاله بررسی کلی قسمت‌های مختلف Galaxy S III به همراه گالری تصاویر، مقایسه قدرت آن با دیگر تلفن‌های بازار و ویدیوهای کارکرد آن را مشاهده خواهید کرد. همچنین با سرویس‌های جدید سامسونگ مانند S Voice که قرار است با Siri اپل رقابت کند و یا Smart Stay، قابلیت تشخیص حرکت چشم بیشتر آشنا خواهید شد.
تبلیغات

هرچند هنوز عملکرد S Voice و قدرت آن دقیقا مشخص نشده اما در این مقاله جزئیات بیشتری در این باره ارائه خواهیم کرد. Galaxy S III همانند HTC One X ابعاد بزرگ دارد و مجهز به صفحه نمایش 4.8 اینچی است. اما از آنجایی که سامسونگ لبه‌های نمایشگر بسیار باریک کرده بزرگی آن آزار دهنده نیست و می‌توان به راحتی در دست جای می‌گیرد. ضخامت Galaxy S III و HTC One X تقریبا تفاوتی نمی‌کند و هر دو تلفن مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای هستند.

رابط کاربری Galaxy S III با نام TouchWiz دستخوش تغییرات بسیاری شده و قابلیت S Voice که قرار است رقیب Siri باشد و همچنین قابلیت Smart Stay برای تشخیص و دنبال کردن حرکت چشم‌ها به آن اضافه شده است.

دوربین ۸ مگاپیکسلی Galaxy S III بهتر از دوربین HTC One X و بدون هیچ گونه برآمدگی در دل تلفن جای گرفته است.

همواره اکثر منتقدین سامسونگ نسبت به بدنه پلاستیکی تلفن‌های گلکسی و برتری رقبای محصولات این شرکت در ساخت بدنه با کیفیت‌تر سخن به میان می‌آورند اما اگر چه سامسونگ از رنگ‌های متالیک آبی تیره و سفید در ساخت Galaxy S III استفاده کرده اما باز هم بدنه تلفن از جنس پلاستیک همیشگی ساخته شده است. برخی معتقدند زمانی که Galaxy S III را در دست می‌گیرید هنوز همان حس یک کالای ارزان به شما دست می‌دهد. اما استفاده از مواد پلاستیک در ساخت بدنه تلفن باعث شده تا وزن این تلفن حتی با صفحه نمایش ۴.۸ اینچی بسیار سبک و حدود ۱۳۰ گرم باشد. از نظر ظاهری HTC One X زیباتر از Galaxy S III به نظر می‌رسد.

در طراحی Galaxy S III برخلاف نسخه قبلی این تلفن، لبه‌ها بصورت منحنی شکل در آمده‌اند، لبه‌های نمایشگر نیز بسیار باریک شده و قسمت‌ها بالا و پایین تلفن نیز باریک‌ شده‌اند. به این ترتیب استفاده از تلفن حتی با نمایشگر ۴.۸ اینچی نیز بسیار راحت و حمل آن نیز مشکل ساز نیست. GS III حدود ۰.۱ میلی‌متر از GS II ضخیم‌تر است.

Galaxy S III در دو رنگ آبی تیره و سفید عرضه می‌شود.

نمایشگر Galaxy S III از نوع Super AMOLED با رزولوشن HD یا 1280x720 پیکسل است. در این نمایشگر از ماتریس Pentile به جای RGB برای ساب پیکس‌ها استفاده شده است. صفحه نمایش با محافظ گوریلا (Gorilla Glass 2) پوشیده شده تا در مقابل خط و خش و ضربه‌های احتمالی مقاوم باشد. این محافظ همچنین باعث انعکاس کمتر نور نسب به Galaxy S II می‌شود.

pentile gs3

GS III مجهز به یک باتری غول‌پیکر 2,100mAh است که در کنار اسلات microSD و microSIM قرار گرفته است. بله همانطور که متوجه شدید دیگر خبری از پشتیبانی از سیم‌کارت‌های معمولی GSM نیست و اگر در ایران بخواهید از این تلفن استفاده کنید باید قدری سیم‌کارت خود را کوچک کنید. GS III با حافظه داخلی 16GB, 32GB و 64GB عرضه خواهد شد.

پردازنده Galaxy S III از نوع Exynos با معماری ۳۲ نانومتری است. این پردازنده ۴ هسته‌ای Cortex-A9 با فرکانس 1.4GHz کار می‌کند و 1GB حافظه RAM دارد. سیستم‌عامل GS III اندروید ۴.۰.۴ است که رابط کاربری TouchWiz Nature نیز برروی آن نصب شده است. سامسونگ دکمه‌های روی صفحه را از اندروید حذف کرده و ترجیح داده از دکمه‌های فیزیکی استفاده کند.

[widgetkit id=48]

سامسونگ قابلیت‌های بسیاری را به اندروید ۴ اضافه کرده که از مهمترین آنها قابلیت تشخیص حرکت چشم است. به عنوان مثال زمانی که تلفن را در مقابل خود بگیرید قفل تلفن بصورت خودکار باز می‌شود یعنی نیازی به فشار دادن دکمه و یا لمس صفحه نیست. سامسونگ همچنین فناوری جدیدی را به نام S Voice معرفی کرده که قرار است فرمان‌های صوتی را دریافت کند البته از آنجایی که دیشب سامسونگ، زمان بسیاری کمی را صرف شرح این فناوری کرد انتظار نمی‌رود تا بتواند به خوبی Siri کار کند ولی به هر حال سامسونگ به توسعه این فناوری خواهد پرداخت. به عنوان مثال شما می‌توانید با سلام کردن به گلکسی خود (Hi Galaxy) تلفن خود را فعال کنید، می‌توانید گزارش آب و هوا را از آن بپرسید و یا بصورت گفتاری از تلفن خود بخواهید تا دوربین را فعال کند. S Voice از زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و کره‌ای پشتیبانی می‌کند.

[widgetkit id=47]

یکی دیگر از قابلیت‌های Galaxy S III که Smart Alert نام گذاری شده زمانی فعال می‌شود که شما یک قرار ملاقات پیش رو دارید. یعنی زمانی که GS III در دست شماست و قرار ملاقات نزدیکی دارید تلفن بصورت خودکار با ایجاد لرزش شما را مطلع می‌کند تا مبادا قرار ملاقاتتان را از دست بدهید. این قابلیت زمانی که تلفن در دست شما نیست فعال نمی‌شود. در واقع Smart Alert تشخیص می‌دهد که شما تلفن را در دست گرفته‌اید.

قابلیت جالب دیگر Galaxy S III که Pop-up Play نام گذاری شده به شما امکان تقسیم بندی صفحه و پخش همزمان ویدیو و اجرای یک نرم‌افزار دیگر را می‌دهد. با این قابلیت کاربر می‌تواند ویدیوی را در یک پنجره کوچک در گوشه نمایشگر پخش کند و در همین زمان از باقی صفحه برای اجرای نرم‌افزار دیگری بهره ببرد. این قابلیت یکی از جذاب‌ترین امکانات جدید Galaxy S III به حساب می‌آید.

دوربین ۸ مگاپیکسلی Galaxy S III قادر است در هر ثانیه ۳.۳ عکس را بگیرد. دوربین همچنین می‌تواند چهره‌‌ها را تشخیص داده و همچنین می‌تواند بصورت خودکار بهترین عکس را از بین چندین عکسی که از یک سوژه گرفته‌اید انتخاب کند. در زمان عکس‌برداری اگر برروی چهره افراد دو بار تپ کنید برروی چهره مورد نظر بزرگنمایی انجام می‌شود.

Galaxy S III دارای یک LED در گوشه بالا و جلوی تلفن است که از آن برای اطلاع رسانی از پیغام و یا تماس‌های از دست رفته و اطلاع رسانی‌های دیگر استفاده می‌شود.

در ویدیو اول کارکرد Galaxy S III و رابط کاربری آن را مشاهده می‌کنید در این ویدیو می‌توانید اجرای روان و سریع نرم‌افزارها را در سیستم‌عامل اندروید ۴.۰.۴ مشاهده کنید. البته سامسونگ اعلام کرده که firmware این تلفن هنوز نهایی نشده و از این هم بهتر خواهد شد:

در ویدیو دوم قابلیت به اشتراک گذاری محتوا از طریق ابزارهای مجهز به NFC و از طریق سرویس S Beam سامسونگ را مشاهده خواهید کرد. سرعت انتقال اطلاعات در این روش حدود 1.4MBps (مگابایت در ثانیه) است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات