رویترز: AMD درصدد واگذاری بخش‌هایی از کمپانی است

شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه AMD اخیراً محصولات موفقی را روانه‌ی بازار کرده، اما به نظر می‌رسد این کمپانی درصدد دو تکه کردن کمپانی یا واگذاری بخش سرور است تا تراز‌های مالیش وضعیت بهتری پیدا کند. هرچند اقداماتی نظیر تقسیم کمپانی به دو بخش، چندان خوشایند نیست؛ اما باید دید که AMD در آینده چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد.
تبلیغات

پیش از آنکه لیسا توکا، سمت مدیر عاملی را در ای‌ام‌دی بر عهده بگیرد، بسیاری از متخصصان در این کمپانی درصدد بازگرداندن سود‌دهی به این کمپانی کهنه‌کار بودند. ای‌ام‌دی در جهت رسیدن به اهداف خود بخشی از کارکنان خود را اخراج کرد و همچنین تیم تحقیق و توسعه‌ی خود را نیز کاهش داد؛ اما رقابت شدید بین کمپانی‌های اینتل و انویدیا کار را برای این کمپانی سخت کرده است. AMD در بازار پردازنده‌های گرافیکی سهم قابل قبولی ندارد و این موضوع درباره‌ی پردازنده‌ها و سرور‌ها حتی بدتر است. این کمپانی برای اینکه بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کند، از کمپانی‌های مشاور به منظور پیش‌بینی وضعیت در صورت انتخاب هر یک از راه‌ها یاری گرفته است.

واگذاری هر یک از بخش‌های کمپانی می‌تواند در آینده به ضرر ای‌ام‌دی تمام شود. برای مثال می‌توان به فروش بخش تولید پردازنده‌های گرافیکی موبایل اشاره کرد. کوالکام با خرید این بخش از AMD حال به یکی از قدرت‌های بزرگ بازار در عرصه‌ی پردازنده‌های گرافیکی تبدیل شده است. در صورتی که AMD بخش سرور خود را واگذار کند، در اینصورت معماری زن این کمپانی به سرانجام پیش‌بینی شده برای آن نخواهد رسید. جدا کردن بخش‌های پردازنده و پردازنده‌های گرافیکی نیز باعث متضرر شدن بخش پردازنده‌های این کمپانی خواهد شد.

محتمل‌ترین بخش برای جدایی از کمپانی، شاخه‌ی سرور است. با نگاهی به سرمایه‌گذاری‌‌های صورت گرفته در بخش پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی که منجر به پیاده‌سازی پروژه‌هایی نظیر HSA و APU‌ شده، بعید به نظر می‌رسد که AMD دو بخش تولید پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی خود را از هم جدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات