حذف شارژر از بسته‌ بندی گوشی‌ های هوشمند شیائومی

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
با خرید هر دستگاه گوشی هوشمند،کاربران یک شارژر جدید نیز دریافت می‌کنند که این موضوع به اعتقاد مدیرعامل شیائومی نقش پررنگی در آسیب رساندن به طبیعت و محیط پیرامون انسان‌ها دارد. از این‌رو کمپانی شیائومی در گوشی‌های هوشمند جدید، هیچ شارژری در بسته بندی گوشی قرار نخواهد داد.
تبلیغات

لی جون، مدیرعامل کمپانی شیائومی، موضوعی را با طرفدارانش در شبکه‌ی اجتماعی ویبو مطرح کرده است. به اعتقاد وی، ازدیاد شارژر گوشی‌های هوشمند این روزها مشکلاتی را برای محیط زیست ایجاد کرده است که این موضوع نیز به دلیل ارائه‌ی یک شارژر جدید در زمان خرید هر دستگاه گوشی در بازار است.

مدیرعامل شیائومی اعلام کرده که از این پس گوشی‌های هوشمند این کمپانی بدون شارژر روانه‌ی بازار خواهد شد. کاربران در صورت دلخواه می‌توانند شارژر مورد نیاز خود را تهیه کنند یا شارژرهای قدیمی را مورد استفاده قرار دهند. این کمپانی Mi Charger را با قیمت 1.7 دلار در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حال در این بین سوالاتی مطرح می‌شود که از جمله‌ی آن می‌توان به فناوری‌های جدید شارژ از جمله‌ی QuickCharge 2.0 در برخی از تراشه‌های کوالکام اشاره کرد. استفاده از این فناوری مستلزم در اختیار داشتن شارژرهای مخصوص است.

برخی از تولیدکنندگان نظیر موتورولا، شارژر جدیدی را به همراه گوشی‌هوشمندشان روانه‌ی بازار می‌کنند که از جمله‌ی آن می‌توان به Turbo Charger ارائه شده همراه گوشی Droid Turbo اشاره کرد. بسیاری از کاربران در پاسخ به مدیرعامل شیائومی، این سیاست را برای کاهش هزینه‌های تولید عنوان کرده‌اند که لی جون آن را در پشت پرده‌ی آسیب زدن به طبیعت مطرح کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات